Temperatuur inblaas webasto kachel
Moderators: sailor wim, frank
-
Temperatuur inblaas webasto kachel
Ik heb een gebruikte webasto hl32 kachel gekocht maar ik kan nergens vinden hoe heet de inblaas temperatuur is,of kan worden.
Dit vraag ik omdat ik verwarmings monteur ben en wij tegenwoordig op de hr ketels kunstof schoorstenen mogen gebruiken.
Deze schoorstenen zijn de zelfde maat als de inblaas van de kachel,dus als ik dit zou kunnen gebruiken zou dit heel mooi zijn.
Gr René ( De Stoere)
Dit vraag ik omdat ik verwarmings monteur ben en wij tegenwoordig op de hr ketels kunstof schoorstenen mogen gebruiken.
Deze schoorstenen zijn de zelfde maat als de inblaas van de kachel,dus als ik dit zou kunnen gebruiken zou dit heel mooi zijn.
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
Re: Temperatuur inblaas webasto kachel
groet Terpstra / SAMBEEK
-
Bedankt terpstra,maar die had ik al helemaal doorgelezen, maar niks over de inblaastemperatuur.
Ik denk dat wat ik wil wel kan maar ik wil het zeker weten.
Voordeel van kunstof pijp mooi glad en daardoor waarschijnlijk mooi stil.
En ik kan er natuurlijk lekker makkelijk aankomen.
Gr René ( De Stoere)
Ik denk dat wat ik wil wel kan maar ik wil het zeker weten.
Voordeel van kunstof pijp mooi glad en daardoor waarschijnlijk mooi stil.
En ik kan er natuurlijk lekker makkelijk aankomen.
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Wat bedoel je met inblaastemperatuur? De temperatuur van de lucht die naar het interieur gaat?
De uitlaatgassen kunnen 650 graden worden, dus daar is rvs op zijn plaats.
De lucht richting interieur kan door papk slangen, papier-aluminium-papier-kuststof. Zo heet zal het dus niet worden, als papier tegen de warmte kan kunnen jouw CV-uitlaat-pijpen dat denk ik ook wel.
De uitlaatgassen kunnen 650 graden worden, dus daar is rvs op zijn plaats.
De lucht richting interieur kan door papk slangen, papier-aluminium-papier-kuststof. Zo heet zal het dus niet worden, als papier tegen de warmte kan kunnen jouw CV-uitlaat-pijpen dat denk ik ook wel.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
Uitblaastemperatuur en omgevings temperatuur
Webasto Airtop 3500
3.500 W
119 ºC (gemeten uitblaas temperatuur) / 30 ºC (gemeten omgevingstemp.)
Hier op pag. 37. Hier heeft men het over zoals boven vermeld Uitblaastemperatuur en omgevingstemperatuur (als op pag 36) van verschillende kachels.
Daarbij is de Webasto iets waarder dan de jouwe, maar wel een indicatie denk ik.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 8703,d.ZWU
Webasto Airtop 3500
3.500 W
119 ºC (gemeten uitblaas temperatuur) / 30 ºC (gemeten omgevingstemp.)
Hier op pag. 37. Hier heeft men het over zoals boven vermeld Uitblaastemperatuur en omgevingstemperatuur (als op pag 36) van verschillende kachels.
Daarbij is de Webasto iets waarder dan de jouwe, maar wel een indicatie denk ik.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 8703,d.ZWU
groet Terpstra / SAMBEEK
-
Bedankt allemaal.
Karel,ik bedoel de lucht die het interieur ingeblazen wordt.
Wat die pap slangen betreft daar zit wel een laag in,is dus beslist geen gewoon papier.
Gr René ( De Stoere)
Karel,ik bedoel de lucht die het interieur ingeblazen wordt.
Wat die pap slangen betreft daar zit wel een laag in,is dus beslist geen gewoon papier.
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
De inblaas (interieur ) kan goed heet worden daarom mag de eerste inblaas vanaf de kachel
Nooit afsluitbaar zijn anders word het te heet en slaat de kachel af
Ik heb de webasto 5000 airtop
Nooit afsluitbaar zijn anders word het te heet en slaat de kachel af
Ik heb de webasto 5000 airtop
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Ik heb al jaren lang een stuk grijs PVC / rioleringsbuis er tussen zitten. Het zit een meter of 3 van de Webasto 3500, dus de ergste warmte zal er wel af zijn. Heeft nog nooit een probleem gegeven. De verdeel- en regelkleppen van Webasto zijn toch ook gewoon van plastic?
Moeilijk moet je makkelijk maken
- FransvanNispen
Een "gewone" grijze pvc pijp ( die gebruik ik ook , maar heb wel een warmtewisselaar) .
Kan makkelijk 80 grdn hebben en meer denk ik ook wel, thuis gaat er ook " 100grdn " warm water doorheen.
Groet
Frans
Kan makkelijk 80 grdn hebben en meer denk ik ook wel, thuis gaat er ook " 100grdn " warm water doorheen.
Groet
Frans

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
-
Ik maak het eerste stukje 80 mm dikwandig en daarna ga ik over op kunststof pp pijp ,dit is voor schoorstenen van hr ketels en kan 120 graden hebben.
Bij webasto geven ze een uitblaas temperatuur op van 110, dat is dan meteen tegen de kachel aan gemeten.
Als ik dus het eerste stuk aluminium maakt gebeurt er echt niks.
Inmiddels heb ik een vloertje gemaakt waar de kachel op komt te staan.
De stroom aangelegd inclusief omvormer,en ik heb een rvs uitlaatmondje gemaakt,want die van webasto kosten goud €124 ,die ik gemaakt heb is mooier en komt op nog geen € 40 en heeft ook iets meer diameter( blijft hij ook koeler)
Ik heb al proef gedraaid ,en het draait perfect,nu alle inbouw slangen en mondjes er in maken, en dan lekker bij de kachel zitten
Gr René ( De Stoere)
Bij webasto geven ze een uitblaas temperatuur op van 110, dat is dan meteen tegen de kachel aan gemeten.
Als ik dus het eerste stuk aluminium maakt gebeurt er echt niks.
Inmiddels heb ik een vloertje gemaakt waar de kachel op komt te staan.
De stroom aangelegd inclusief omvormer,en ik heb een rvs uitlaatmondje gemaakt,want die van webasto kosten goud €124 ,die ik gemaakt heb is mooier en komt op nog geen € 40 en heeft ook iets meer diameter( blijft hij ook koeler)
Ik heb al proef gedraaid ,en het draait perfect,nu alle inbouw slangen en mondjes er in maken, en dan lekker bij de kachel zitten

Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Zo René, jij houdt de vaart erin. Zo kan je je vaarseizoen een stukje naar voren halen!
Die uitlaatpijp voor CV-ketels, is dat voor niet verwarmingsmonteurs tegen een interessante prijs te koop, bijv. bij Warmteservice?
Ik zit zelfs te denken aan de HR-pijp, dubbelwandig. Dan kan ik door de binnenste de warme lucht het schip in blazen, en met de buitenste de retourlucht naar de kachel blazen.
Al twijfel ik wel over het aanleggen van een retoursysteem. Als ik buitenlucht verwarm en inblaas dan ben ik weliswaar minder efficient, maar dan houd ik het vochtgehalte van de lucht wel laag. Leg jij een retourluchtleiding aan?
Gr. Karel
Die uitlaatpijp voor CV-ketels, is dat voor niet verwarmingsmonteurs tegen een interessante prijs te koop, bijv. bij Warmteservice?
Ik zit zelfs te denken aan de HR-pijp, dubbelwandig. Dan kan ik door de binnenste de warme lucht het schip in blazen, en met de buitenste de retourlucht naar de kachel blazen.
Al twijfel ik wel over het aanleggen van een retoursysteem. Als ik buitenlucht verwarm en inblaas dan ben ik weliswaar minder efficient, maar dan houd ik het vochtgehalte van de lucht wel laag. Leg jij een retourluchtleiding aan?
Gr. Karel
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
-
Karel dubbelwandig is behoorlijk aan de prijs,enkel wandig valt erg mee
Ik maak geen retourleiding ,ik trek lucht van buiten en blaas alleen in,dan krijg je overdruk en raak je je vocht en je luchtjes beter kwijt
Gr René ( De Stoere )
Ik maak geen retourleiding ,ik trek lucht van buiten en blaas alleen in,dan krijg je overdruk en raak je je vocht en je luchtjes beter kwijt
Gr René ( De Stoere )
Klaver vier
- FransvanNispen
De lucht die ik naar binnenblaas, door de warmte wisselaar heen. Komt met een pijp 110 van buiten naar binnen, daarop zit een y stuk, waarvan de aftakking 40 is.
Deze aftakking zuigt een beetje binnenlucht aan.
Hierdoor hoef je niet al je koude buitenlucht warm te stoken, maar het is toch niet genoeg om er vochtproblemen door te krijgen.
Groet
Frans
Deze aftakking zuigt een beetje binnenlucht aan.
Hierdoor hoef je niet al je koude buitenlucht warm te stoken, maar het is toch niet genoeg om er vochtproblemen door te krijgen.
Groet
Frans

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
Rene,
Wat denk je van een Y-stuk met klep. kan je de buitenlucht of recirculatie lucht regelen.
Ik ga wel mee in de gedachte van Frans. dat je dan niet alle buitenlucht hoeft te verwarmen.
Dan heb je het binnen ook eerder op een behaaglijke temperatuur.
en als je het hendel een beetje handig plaatst kan je hem ook nog "regelen"
ik heb er eentje gezien op marktplaats
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zel ... -stuk.html
prijs; doe een passend bod
Gr
Ruud
Wat denk je van een Y-stuk met klep. kan je de buitenlucht of recirculatie lucht regelen.
Ik ga wel mee in de gedachte van Frans. dat je dan niet alle buitenlucht hoeft te verwarmen.
Dan heb je het binnen ook eerder op een behaaglijke temperatuur.
en als je het hendel een beetje handig plaatst kan je hem ook nog "regelen"
ik heb er eentje gezien op marktplaats
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zel ... -stuk.html
prijs; doe een passend bod
Gr
Ruud
Ancora Imparo