Wil m'n morsebediening bij de stuurstand vervangen, die er nu op zit valt van ellende uit elkaar. Is dat wat er te koop is allemaal standaard-spul qua slagen en dikte van de kabels? Met slagen bedoel ik de slag van het gas en de slag van de keerkoppeling. Keerkoppeling is een standaard Hurth-geval en motor is een modernere Nanni.
Gr.
Erik
morsebediening
Moderators: sailor wim, frank
- sailor wim
Re: morsebediening
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Heb zijhandel nodig, en had deze gevonden; marktplaats. Boegschroef bediening zit in de morsehandle
Toch leuk dat Google, exact hetzelfde type tegengekomen met prijzen varierend tussen € 149,- en € 349,-
Gr.
Erik

Gr.
Erik
Ik heb die ook, maar dan met draaischakelaar voor de boegschroef..... Top hendeltje, goede kwaliteit.
Al twijfel ik wel over de levensduur van het kabeltje van de boegschroef bediening,
die zit namelijk tussen het draaiende deel en het hout waar de unit in gemonteerd zit,
op den duur gaat deze een keer door lijkt mij.
ik heb er overigens veel minder voor betaald, iemand had hem gekocht en bleek toch een ander nodig te hebben.
voor de buitenbesturing heb ik een zwart kunstoffen hendel.
om op je vraag terug te komen,
ja al die slagen zijn hetzelfde,
nagenoeg alle kabels kan je ervoor gebruiken, al dan niet zonder adapter.
ik heb de low friction kabels erop gezet omdat ik nogal wat bochten moest maken.... werkt perfect.
Al twijfel ik wel over de levensduur van het kabeltje van de boegschroef bediening,
die zit namelijk tussen het draaiende deel en het hout waar de unit in gemonteerd zit,
op den duur gaat deze een keer door lijkt mij.
ik heb er overigens veel minder voor betaald, iemand had hem gekocht en bleek toch een ander nodig te hebben.
voor de buitenbesturing heb ik een zwart kunstoffen hendel.
om op je vraag terug te komen,
ja al die slagen zijn hetzelfde,
nagenoeg alle kabels kan je ervoor gebruiken, al dan niet zonder adapter.
ik heb de low friction kabels erop gezet omdat ik nogal wat bochten moest maken.... werkt perfect.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Ik ga 'm ook bestellen met ingebouwd boegschroefschakelaartje. Verkoper (webwinkeltje) heeft nog niet gereageerd.
Gr.
Erik
Gr.
Erik
zoek wel ff goed rond...... sommige vragen er echt de hoofdprijs voor
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft