Ok...waar was ik...

Even 'Dexje' wegen...

En een complete lelievlet.

890 kg

Ideaal

Meer spulletjes te tillen... (ja nummerplaat zit er inmiddels weer op

)

Dit schattige kleine motortje van 90 kg levert net zoveel vermogen als de grote van 460kg (aluminium frame) die nu achterin zit! Maar uiteraard wel op een flink hoger toerental (nominaal 4000, max 10000)

Dit is de regelaar die ik erbij heb...max 100 kW, gevoed met gelijkstroom max 450 volt, watergekoeld (motor is ook watergekoeld).

Dit is de vertragingsbak die ik ga gebruiken, passende op de motor

Vertraging van 8,3 op 1, waardoor ik met schroefastoerental omlaag kan tov de huidige situatie en een wat 'normalere' spoed kan hanteren.

Inhoud...

Flinke tandwielen, moet de boel wel aan kunnen!

Maarja...een differentieel zit ik niet echt op te wachten...

weg met dat ding!

Vervanging laten draaien...hierdoor kan ik ook een dikkere as (40mm) gebruiken, dit in hoge sterkte staal laten maken (zowel de as als de naaf, 42CrMoS4+QT+SH)

Inductieheater, ooit eens op een veiling gescoord

ideaal apparaat

En bij een graag of 100 past het tandwiel om de naaf, boutjes erin met wat locktite en klaar

Bak weer in elkaar zetten.

Papiertje om keerring tegen spiegleuf te beschermen.
Voorlopig nog geen tijd om de aandrijving te vervangen...maar het zit er wel aan te komen...