De Stoere schreef:Willem,Ik ben ook in het bezit van een schottelboot 2 slagen kleiner als de Sambeek,ik heb achter het mahoniehout 2 maal een laden kast van Ikea gemaakt, zit er +-4jaar in geen enkel probleem.Onze boot is bijna niet geïsoleerd ,dus theoretisch vochtiger als geïsoleerd.In een goeie boot is het zonder problemen goed toe te passen ,al beweren sommige van niet.Gr René (De Stoere).
zoals Rene al zegt, Ikea keuken. Hebben wij ook gedaan. alles wat we gezaagd hebben, zoals bv aanrechtblad voor je kook stel en afwasbak ingesmeerd met een verlijmbare kit. (polymeer kit) Zonder er aandelen in te hebben, Ikea is prima spul. Tevens heb ik de heleboel ook nog eens geisoleerd. \
Afgelopen zaterdag rondom de douchbak ingegoten met epoxy (2comp.) zo wat een stinkzooitje. Ben de boot eerst maar eens uitgevlucht. Eén kant heb ik eigenlijk te veel in één keer ingegoten. Het goedje stond gewoon te koken.
Tevens heb ik decoratie schilvers vermalen en er bij gestrooid. Moet alleen één rand na behandelen.
Ik heb er in ieder geval al 1 gelukkig gemaakt (mijn vrouw)
Betreft leiding montage in doucheruimte, 'met een geminie beugel' ken ik zo niet. Ik zit nl. niet in dit soort werk.
ik wilde hem wel gewoon beugelen maar had verkeerde beugeltje. Een dubbele wand maken heb ik wel aan gedacht maar uiteindelijk niet gedaan. Uiteindelijk kijk je er ook niet de hele dag tegenaan. Ik zal er (als ik de juiste beugeltjes heb) de leidingen op twee plaatsen vastzetten tegen eventuele trilling.
Teceflex leiding wel eerder gezien, maar gebruik ik ook niet voor mijn vak. (zit zelf in de koeltechniek)
Dus dit was een probeersul om zo gemakkelijk mogelijk het werk te kunnen doen en inderdaad werkt super en gemakkelijk monteren.
nog enkele foto's.

te veel epoxy in één keer kreeer je een golfslag. Moet nog nabehandeld worden.

het afkitten van plafond en hoeken

het luikje dient nog afgewerkt te worden.