Op bijgaande (ietwat simpele) tekening heb ik getekend hoe ik in ruimte uitkom met mijn aansluiting van het koewaterafvoer.
Nu schrijft de fabrikant voor dat indien het uitvoergat (groene pijl) niet 10 cm boven de waterlijn is, ik de buis (rode pijl) moet verruilen met een buis waar een Hevel op kan worden aangesloten.
Ik kan vanwege het weinige ruimte nauwelijks een bocht na de waterlock maken.
De originele handleiding gaat er echter van uit dat er tussen de motor en de huiddoorvoer een gietijzeren uitlaatpot (aqualift) en geen waterlock.
Nu pieker ik mij suf, maar mijn gevoel zegt dat ik nergens een communicerende aansluiting heb met de waterstand buiten, die invloed heeft op mijn waterafvoer (terugstromen).
Achteraan zit een waterlock. En die sluit dan volgens mij de route vanaf buiten af. Maar waar zit dan het verschil op de buis vooraan? Waarom merkt deze verschil met het feit of de uitlaatbuis boven of onder de waterlijn loopt? Deze buis zit voor het punt war het samenkomt met de gassen. Dus men wil denk ik voorkomen dat het daar aanwezige water doorstroomt naar de cillinders. Maar waarom wel onder en niet boven de waterlijn? Als het komt omdat het buitenwater hoger staat, gaat de wet op de communicerende vaten toch allen op als er een onderlinge open verbinding is? Op het kleine fototje in deze plaat zie je bij de groene pijl die buis, maar ook een gat (de vorige eigenaar hier een aansluiting op geknutselt om het koelwater via zijn verwarming te laten lopen) IS dat dan het hevel gat? Of bedoeld men de buis erboven? en als het echt moet kan ik dan niet zelf een gat maken voor de hevel? En waar dan de gaten maken?