Boot schoonmaken in het water

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Marie Christina

Re: Boot schoonmaken in het water

Bericht door Marie Christina »

Wat een rare regels. :shock:
Als ik het samenvat: Het mag niet, of eigenlijk ook weer wel maar dan het mileu niet belasten.
Zoiets.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
quichot
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Bericht door quichot »

Kortom: doorgeslagen Nederlandse regeltjesdrift. En wat bereik je daarmee? Dat iedereen -terecht- z'n schouders ophaalt en gewoon lekker z'n bootje wast als oom agent even niet kijkt. Doorlopen, mensen!
Ben ik soms tegen een schone leefomgeving? Nee, in tegendeel. Maar laten we het niet overdrijven. Veruit de meeste huishoudmiddelen zijn tegenwoordig biologisch afbreekbaar. Het vuil dat we afspoelen is hoofdzakelijk neergeslagen uit hemelwater dat, als ons bootje er niet was geweest, direct in het water terecht was gekomen.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
schipper-willem

Bericht door schipper-willem »

Toen de B.T.W. kwam zei ik al tegen mijn vader, nog even en dan moeten we ook nog voor iedere hap adem betalen!
Het is wel een doorgeslagen verstikkende regelgeving op bepaalde gebieden, voorheen hadden we heerlijke paling volgens de aalscholvers, rond de rioolmondingen, nu zijn we nog vromer dan de Paus en is het water zo schoon, dat bepaalde organismen uitgestorven, of hun heil in een derde wereld land zijn gaan zoeken.
Eigenlijk is het hetzelfde, als je als kind nooit eens in de modder kan kliederen, en bij het minste of geringste onder de douche moet, ben je het eerste het haasje als er één of ander virus opduikt.
Maar..........wie het beter weet mag het van mij zeggen.
Groet, Willem.
Afbeelding
sambeek

Bericht door sambeek »

Het is allemaal te gek voor woorden. :cry:
Laatst gewijzigd door sambeek op wo 10 apr 2013 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
groet Terpstra / SAMBEEK
Marie Christina

Ehrmmm. :shock:
Ja?
Your point being? :D

Ik zie de overeenkomst / niet overkomst tussen homorechtendemonstraties (erg dat ze nog nodig zijn, trouwens) en mijn bootje wassen niet echt.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
sambeek

Bericht door sambeek »

Je hebt gelijk het heeft niets met elkaar te maken. :wink:
Laatst gewijzigd door sambeek op wo 10 apr 2013 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
groet Terpstra / SAMBEEK
ursus

Bericht door ursus »

Nou, misschien heel in de verte wel. Hoe worden die gayparadeboten schoongemaakt na zo'n optocht?
(En we zijn weer on topic) :D
Marie Christina

En wat wordt er dan van afgeassen.
Als het alleen babyolie is zijn we spekkoper :(
douane

Bericht door douane »

:shock: :roll: waar gaat dit heen
sambeek

Bericht door sambeek »

Sorry mensen, mijn fout dat we afdwalen. Zal eerdere berichtjes verwijderen.
groet Terpstra / SAMBEEK
Marie Christina

Nee, dat doen we gelukkig nooooooit, dat afdwalen! :D
douane

Bericht door douane »

Marie Christina schreef:Nee, dat doen we gelukkig nooooooit, dat afdwalen! :D
:lol: vraag me nou nog steeds af wat er dan van die boten wordt afgewassen :?:
wout.bij

Bericht door wout.bij »

om te beginen , bulten vogelenpoep, en stof, dit komt voornamelijk uit de sahara, en dan natuurlijk de smerigheid die wij allemaal in de lucht blazen, roetdeeltjes uit autos,motoren, enz.enz. en dan natuurlijk de paar kilo losse verfdeeltjes die natuurlijk een milieuramp veroorzaken als we er niet met zijn allen om denken. :D
ik pomp ongeveer een kilo of 5 vet door mijn schroefas op jaarbasis, maar dat kan de milieuhyena niet zien en is dus ook geen probleem. :mrgreen:
net wat eerder is gezegd de beroepsvaart mag alles en wij mogen niets.
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
paul

Bericht door paul »

De waterschappen kunnen er ook wat van ,als het om regels gaat.
Hier in het Westland hebben we het Hoogheemraadschap van Delfland,er staan hier veel kassen,al de bovengenoemde vervuiling ligt ook op die kassen ,maar ook op straat en op het weiland ,en noem maar op.
Als het nu een poosje niet heeft geregend,en er komt een bui dan spoelen die kassen gedeeltelijk schoon,dit water mag niet in het oppervlakte water komen,dit wil het waterschap absoluut niet.
Nu vangen de kwekers al dat water op in grote basins voor eigen gebruik,maar als deze basins vol zitten loopt het dus in de sloot.
Nu moet er een ,,first flush,, systeem op de afvoer zitten dat het eerste water apart word opgevangen, en naar een silo gaat die geen overloop heeft,dit water is dus wel voor eigen gebruik.
Het water van bedrijfshallen,woonhuizen ,straten ,asfaltwegen,parkeer tereinen,alle verharde oppervlakken,gaat zo naar het oppervlakte water.
In andere gedeelte van Nederland hebben de Waterschappen deze regels weer niet.
En als het een poosje niet heeft geregend en er valt een flinke bui,wil je toch niet weten wat er van bv de A2 afspoeld.
Maar hoe je het ook bekijkt,ik denk dat je altijd strafbaar bent als je het water vervuild,hoe dan ook.
Maar het meeste word gedoogd.
dconel
Contacteer:

Bericht door dconel »

wout.bij schreef:net wat eerder is gezegd de beroepsvaart mag alles en wij mogen niets.
Dat valt stiekem toch tegen. Lees het " Reglement Onderzoek Schepen Op de Rijn" en de "Binnenschepen Wet" maar eens door.. Ik heb er voor mijn werk kennis mee moeten maken en sta versteld van wat er allemaal niet mag. Wat betreft het schroefasvet citeer ik de website van mijn baas even:
Website baas schreef:Bij verlenging van het Certificaat van Onderzoek na 01 januari 2015 moeten alle asdoorvoeringen van roerkoningen en van (schroef-)assen zodanig zijn uitgevoerd dat geen waterverontreinigende smeermiddelen naar buiten kunnen treden.
Dat het schoonmaken van een jacht in het water strafbaar zou zijn lijkt me erg onlogisch. Maar je weet maar nooit in dit gekke land.. Toen ik een bijbaantje had bij een rondvaartbedrijf gebruikten we altijd Dreft. En dat werkte goed; wel glimmen, geen roest.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Plaats reactie