Brandstofleidingen
Moderators: sailor wim, frank
-
- Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU
Re: Brandstofleidingen
Meester, De brandstof gaat bij deze tank er gewoon van onder uit.
En op motor zit een waterscheider.
Of bedoel je dat er gelijk NA de tank beter ook een waterscheider cq waterpot onder te zetten?
Of bedoel je dat er gelijk NA de tank beter ook een waterscheider cq waterpot onder te zetten?
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Meester bedoelt om een 'waterzak' aan de tank zelf te maken, niet erNA. Dus een stuk pijp van 100mm aan een kant met een plaatje dichtlassen. In dat plaatje komt de aftap. Als je dat stuk pijp 10 cm lang maakt, kan je op pakweg 2,5 cm vanaf de bovenkant (als het op de dichte kant staat) de toevoer naar je motor aansluiten. Je maakt een gat van 10 cm doorsnede in de bodem van je tank en last de open kant van de pijp over dat gat. De uitstulping in de bodem die je zo maakt wordt waterzak genoemd.Etab schreef:Meester, De brandstof gaat bij deze tank er gewoon van onder uit.
De waterzak doet wat z'n naam zegt: het water zakt erin omdat het het diepste punt van de tank wordt. Door iets boven dat diepste punt je toevoerleiding aan te sluiten spaar je je filters, en zal water zich niet over de hele bodem van de tank verspreiden. De oppervlakte van de scheiding van water en diesel wordt zo klein mogelijk gehouden. Juist op dat scheidingsvlak voelt de dieselbacterie zich thuis.
groet, Karel
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
-
Ahhhh,
Ja nu snap ik hem.
Ach die is niet zo lastig te maken. er zit al een gat voor de kraan dus als ik daar een buisje op las van 100 en wat draad tap ben ik dus zo klaar.
Tnx voor de tip. !!!
Ja nu snap ik hem.
Ach die is niet zo lastig te maken. er zit al een gat voor de kraan dus als ik daar een buisje op las van 100 en wat draad tap ben ik dus zo klaar.
Tnx voor de tip. !!!

-
Etab, ik denk dat er nog een klein misverstandje is wat betreft de waterzak onder aan de tank,deze moet een doorsnee hebben van 100 mm en liefst ook een lengte van een cm.of tien dan kan er een liter water in voor het mis gaat.Ik begrijp dat je er draad op wil snijden dat lukt niet op een pijp met een doorsnee van 100mm zodoende denk ik dat het nog niet helemaal duidelijk was ,ik hoop nu wel Gr René(De Stoere).
Klaver vier
-
Ja ik bedoel een gat erin met draad en daar een kraantje in
-
Etab sorry,ik dacht dat je het anders bedoelde.Maar waar het om gaat is uiteindelijk dat het allemaal goedkomt.Gr Renë(De Stoere).
Klaver vier
Ik ben blij dat mijn reactie vertaald is en etab het begrijpt. Deze constructie is erg ouderwets maar scheelt veel filters en corrosie.
een expert is iemand die alles al een keer fout heeft gedaan!
Ik ben ouderwets,met een aanzuig die ook nog een stukje boven de bodem van de tank zit,rechts zie je nog net de aansluiting

gr Paul

gr Paul
-
Nog even dit,bij mij zit op het aftapkraantje nog wel het handeltje, maar ik heb wel een eindplug er in gedraaid.
Dus als er perongeluk iets valt bij windkract 10 en zwaar slingerend schip,en het kraantje naar beneden valt de tank niet leegloopt
Je kan het handeltje er ook afhalen ,maar doe ik liever niet.
Op de vaart ,bij grootverbruik ,zit er een handel op met contragewicht,en lekbak er onder,til je eens per wacht even op
gr Paul
Dus als er perongeluk iets valt bij windkract 10 en zwaar slingerend schip,en het kraantje naar beneden valt de tank niet leegloopt

Je kan het handeltje er ook afhalen ,maar doe ik liever niet.
Op de vaart ,bij grootverbruik ,zit er een handel op met contragewicht,en lekbak er onder,til je eens per wacht even op

gr Paul