De Trintel

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Arno

De Trintel

Bericht door Arno »

Goedemorgen allemaal
Deze zomer waren mijn vriendin en ik aan het praten over dat we meer ruimte zouden willen qua boot en dat ik het een beetje zat raakte om achter de roest aan te zitten, dus toen hebben we besloten om naar een andere boot te gaan zoeken. Het is de Trintel geworden een Broom 37 continental van 11.28x3.75.
Bouwjaar 1971 met 2 6 cilinder perkins diesel motoren.
Vorig weekend de Lisa afgeleverd in waspik en de Trintel terug gevaren naar onze thuishaven in Gennep. Het is een fantastische boot maar wel met nog wat cosmetisch werk.
Groeten Arno
https://imgur.com/gallery/WovIDvk
Marie Christina

Re: De Trintel

Bericht door Marie Christina »

Mooie boot.
Daarmee kan je gerust eens in een windkrachtje zes op de Waddenzee verzeild raken.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Arno

Bericht door Arno »

Dank je Menno
Ze zou inderdaad zeewaardig moeten zijn , eerst maar eens comfortabel worden met het varen met twee schroeven en een boegschroef.
Tot nu toe gaat het soepeltjes maar ook de lengte is wel wennen.
Groeten
Arno
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

Mooi man.
Als je het varen met twee schroeven én een boegschroef eenmaal onder de knie hebt parkeer je hem op een postzegel.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Twei Woiven
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Bericht door Twei Woiven »

Net scheepje.
Het enige wat ik niet begrijp zijn die beluchters in de romp.
Hoop plezierjachtjes hebben dat.
Het brengt je vrijboord zomaar een 20 a 30 cm naar beneden.
Een vorig scheepje heb ik ze dicht gelast. (windkracht 5 op het IJsselmeer resulteerde in vollopen van het schip)
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Arno

Bericht door Arno »

Dat heb ik me eerlijk gezegd ook afgevraagd.
Het is wel een boot die 25km per uur kan varen dus dan vragen de motoren ook wel wat meer lucht flow dan onze vorige boot maar dan nog is het een beetje overkill.
Aan de bakboord zijde wordt een van de beluchters gebruikt als uitlaat voor de kachel.
Ik moet eens onder de vloer kruipen om goed rond te kijken, de beluchters zit net op de hoogte van de kastjes aan bakboord en achter de bank aan stuurboord.
Groeten Arno
Plaats reactie