Ik wou onze Lisa effe voorstellen.
Ze is een Curtevenne 850 GSAK uit 1984 met een samofa 4DQ50 .
( Mitsubishi).
Ik heb haar gekocht 3 jaar geleden met achterstallig onderhoud
(De vorige eigenaar keek erg verbaasd toen ik de keerkoppeling peilde, "nooit geweten dat daar ook olie in zat").
Die zomer nog weekendjes weg geweest er mee maar nadat het seizoen over was was het echt tijd om haar aan te pakken.
De buitenkant is afgezien van het dek helemaal opnieuw geschilderd en het onderwaterschip heb ik ook grondig aangepakt.
Na die eerste onderhouds winter was ik eigenlijk van plan om in de zomer het dek te schilderen maar dit bleek niet haalbaar.
Ik werk op zee 4 op 4 af als het meezit anders is het 5 op 3 af
De onderdelen die we aangepakt hebben zijn talrijk en toch heb ik het idee dat het niet genoeg is
Ik ben een tijdje geleden lid geworden van het forum en lees graag de verschillende verhalen mee, technische verhalen en persoonlijke verhalen.
Vorig jaar zijn we op vakantie geweest naar de Biesbosch wat al prachtig was , en dit jaar zijn we via Venlo, en Roermond naar Maastricht gevaren. We zijn via de zuidwillemsvaart naar Weert en weer terug gevaren richting Roermond. Nu nog een aantal dagen genieten en dan is de vakantie weer voorbij.
Voor de komende winter staat er weer wat onderhoud op het programma. De Lisa gaat de wal op voor een nieuwe laag anti fouling en ik wil om de schroefas een stuk slang bevestigen om het door pompen van vet te beperken.
En uiteraard moet het loop dek nu echt gedaan worden.
Met vriendelijke groet Arno van hees