Arrejoan heeft zichzelf verplicht om iedere dag IETS aan TADI 3 te doen, ook voor het ritme wat nodig is om de draad weer op te pakken EN omdat het HEUL hard nodig is.
Het dek bijvoorbeeld : na twee jaar gaat plotseling de bovenste laag los, die spuit je er met de tuinslang deels gewoon af

Gisteren was zo`n dag waarvan mijn havenmeester zegt "ze kunnen het weer van gisteren nog niet voorspellen"

Om toch ergens vooruitgang te boeken ben ik aan een oude hobby begonnen

sorry voor de slechte foto, maar onderweg naar hier is er iets fout gegaan, helaas

schroefsneetje ontdaan van ?? jaar poetserij en dat x 24, bandje gepoetst( en DAN zie echt alles

Muts en klotenklapper mee naar huis om enige "tough love"(lees machinale liefde) aan te wenden

Zo, iedereen achter het roer kan zichzelf weer bekijken, vind het opgeknapt

Noot: terwijl ik aan de gang was met ellebogenstoom en Brasso ( ja dat bestaat nog), moest ik ineens aan de eerste "meester" ( machinist, (H)WTK) waar ik als oliejongen bij liep, denken en zijn naam weet ik niet precies meer Gerard ...... maar wel dat hij me leerde : "een beetje in het dopje i.p.v. het hele busje open in je hand , want als je ergens achter of tussen wilt kijken, giet je ZO zonder erg het hele busje leeg" .
Dat ben ik nooit vergeten en doe het nu 50+ jaar later nog steeds zo geheugen is een bizar ding.
Ben niet zeker of dit hier hoort maar ZO ziet het er uit op de TADI, vind de moderator het ergens anders beter, leef U uit in het verplaatsen,.
Wordt weer vervolgd,
Groeten Ad