Wat hebben wij genoten van onze boot. Ik had er veel tijd en energie ingestopt en alles aangepast wat er aangepast moest worden.
De boot was voorzien van warm en koudwater en zelfs een zwemplateau met douche. Een omvormer zuivere sinus 1500watt en een schakelapparaat vor walstroom en omvormer. De motor volledige schoongemaakt incl. alle filters en hij liep als een zonnetje.
We hebben vaak overnacht op de boot op het Veerse Meer en dat was echt genieten. Al was het wel een toestand om uberhaupt slaapplaatsen te bouwen

Ondanks deze prachtige boot liepen wij tegen wat ongemakken aan. Zo was de sta hoogte 180 en ikzelf ben 182, en in de kajuit was het 170. Dus vaak nek en rugklachten. Tevens vonden onze kinderen en kleinkinderen de boot wel erg leuk om mee te gaan. Dan merk je dat de boot 8,5 bij 2,2 toch wat aan de kleine kant was.
Begin augustus melde ik mijn vrouw dat ze een mooie boot had gezien in Arnemuiden Oranjeplaat. Al was deze boot voor onze begrippen wel erg groot en koste ook wat, toch bleef het onze aandacht vragen. We hadden afgesproken we gaan onze boot te koop zetten en mocht hij verkocht worden prima en leggen wij er wel wat bij. Tot onze verbazing werden wij overspoeld met eventuele kopers en na 7 dagen was de boot verkocht.
Op zondag een tegenbod gedaan op de andere boot en de verkoper ging akkoord.
Op zondag avond ben ik uren lang bezig geweest om alle documentatie in orde te maken voor de kopers van onze boot. In Word A4'tjes gemaakt met foto's waar alles zit en waar men op moet letten. Zelfs aparte pagina's gemaakt met "gaan varen" en ook met "terug in de haven".
Op maandag ochtend was de overdracht in Kamperland van onze oude boot, het was een vreemd gevoel. We gingen afscheid nemen van onze eerste bood waar wij zoveel plezier van hadden gehad (ook al was het een korte tijd).
De kopers (man en vrouw) waren er erg blij mee en zouden er goed voor zorgen. Dat verlichte de pijn een beetje van het afscheid.
Op maandag avond hebben wij dus onze nieuwe boot gekocht (waar we al eerder naar waren wezen kijken). Trots maar ook met de gedachten "OEPS hij is wel erg groot" 11,5 meter bij 3,4 met aparte slaapkamer woonkamer en zelfs een douche met toilet en douche mogelijkheid.

In de afgelopen weken kregen wij appjes van de nieuwe eigenaren van onze eerste boot met foto's. Ze waren er super blij mee en ze genoten er zichtbaar van. Dat deed ons goed dan weten wij dat onze eerste boot goede eigenaren heeft. Althans.......
Vorige week zondag waren wij aan het varen met onze nieuwe boot en werden plots gebeld door de nieuwe eigenaar. Hij lag ergens op het Veerse meer en vertelde dat de motor plots ging inhouden en heeft de motor gelijk uit gezet. Hij melde dat het de brandstof niet kon zijn omdat de meter boven het stuur al weken op de helft bleef staan. Ik vertelde hem dat zoals gezegd en beschreven er geen brandstofmeter opzit maar een peilglas. De eigenaar bleek de volt meter aangezien te hebben voor brandstofmeter.
Ik ben onze oude boot gaan opzoeken en heb hem op sleep genomen een paar kilometer verder naar de jachthaven in Kamperland. Daar heb ik hen achtergelaten bij de brandstof pomp zodat ze konden tanken want waarschijnlijk was de tank leeg gevaren.
Later belde de eigenaar weer om te melden dat hij niet wil starten. Ze zijn een uur aan het starten geweest (gloeien starten enz) Ik attendeerde hem erop dat je een diesel moet ontluchten. Ik heb hem hierop maar wat informatie toegestuurd hoe je dit kan doen.
Afgelopen maandag kreeg ik een appje waarin de eigenaar zich bedrogen vol. De motor zou stuk zijn en de motorruimte stond vol olie en water. Ik heb hem gemeld dat ik hiervan enorm schrik en wij nooit last hadden van olie of water lekkage. Ik vroeg hem wat er allemaal gebeurd was die zondagmiddag maar kreeg daar geen reactie op alleen maar verwijten.
Ondanks dat wij super blij zijn met onze nieuwe boot waarmee wij hopen komend weekend op vakantie te gaan heb ik toch een dubbel gevoel.
Ik had zo gehoopt dat ze er blij mee zouden zijn en er ook goed voor konden zorgen.