Ik ben Geert, ondertussen bijna 44 jaar en woon in Beernem, West Vlaanderen.
In oktober 2018 heb ik in 2 weken tijd beslist dat ik een boot wouw en zo de Milo gekocht. Een Tjeukemeer cruiser van zo'n 11m uit 1972 (refit +/-2010) met een Ford Lehman 4 cilinder motor.
Dit was dus een impulsieve beslissing, maar heb er nog geen spijt van gehad!
Doordat ik moeilijk verlof kan nemen op m'n werk in de zomerperiode, in 2019 slechts 72uur kunnen varen.
Maar ik ben alvast verkocht aan het water...
Nu volop in de coronacrisis heb ik nog een gok gewaagd en in Frankrijk (omgeving Bologne) een Steilsteven van het jaar 1924 gekocht met een JP3 Lister motor in. Het schip is sinds het jaar 2000 niet meer uit het water geweest en heeft sindsdien ook niet meer gevaren...

De bedoeling is om het schip (varend?) in Diksmuide te krijgen om het daar de komende jaren om te bouwen tot een meer hedendaags woonschip, met respect voor de klassieke lijnen. In eerste instantie is het de bedoeling de 29pk 3 cilinder motor uit 1943 te behouden, al wil ik wel een betrouwbare motor die het schip vlot kan voorbewegen

Sinds tiener altijd zot geweest van Jeeps en dit als hobby gehad, tot ik dus de Milo kocht. Dus ik heb al wat ervaring met een motorswap, een motor open te doen, een kabelboom te maken of wat laswerk.
Al is een 95 jarig schip ombouwen naar een varend woonschip voor mij een volledig nieuwe uitdaging.
Hier zal ik dus regelmatig wel wat vragen hebben, zoals ivm behandeling van de romp, isolatie, intimmeren, ...
Alvast is alle info van een Lister JP3 welkom, en ook de basis van een keerkoppeling met rembanden (nog geen idee welk merk/type er op het schip zit).
Tips voor goede elektronische vaarkaarten (gratis of mits kleine bijdrage) van Frankrijk voor op een tablet zijn zeker ook welkom.
Hopen nu dat we met z'n allen door deze coronacrisis geraken en dat ik snel eens op het schip kan om een poging te doen die Lister te starten

Groeten,
Geert
(Als foto's bijgevoegd; een foto van de Milo, foto's van rond 1984 van het vrachtschip, en foto's van hoe het schip er nu uit ziet)