Dank jullie wel!
Ze staat droog en wordt afgespoten. Benieuwd wat de inspecteur van BSC morgen allemaal vindt! Zal wel een hele waslijst zijn, ik heb niet veel kunnen voorbereiden na al dat gedonder met de motor. Zo houd ik aan de keuring wel een overzichtelijke boodschappenlijst over. Daar een begroting van maken en dan kijken of er nog een restje geld over is voor kimkielen en een kopbolder en nog zo wat leuk om te hebben dingetjes.
Maar gisteren heeft de Kromhout geen slag overgeslagen. Dus dat is bereikt.
Vanmiddag even boodschappen gedaan bij het bunkerstation, de hulpen moeten wel goede spullen hebben bij het schilderen.
De motorenman van de werf heeft wel een duidelijke mening over gtl: waag het niet om de Kromhout erop te laten draaien. Alle rubbers lossen op en gaan lekken. Nou dat ga ik dan ondervinden, volgens de literatuur komt dat door de lagere dichtheid en niet door het oplossen van rubbers. Volgens diezelfde literatuur is dat oplossen al door de oorspronkelijke diesel gebeurd. Tenslotte vraag ik me af waar allemaal rubbers zitten. Tot nu toe maar eentje gezien, bij het glaasje op de opvoerpomp. Verder zijn alle aansluitingen op de pomp met banjobouten en koperen ringen.
Op de helling:
Beunkoeler:
Deukje in schroef:

Doe moet er toch af om iets lichter te zetten. Ik haal de 1500 toeren niet, zonder baard max 1300 toeren en een beetje