Beste scheepspreaters,
WAT een leuke reacties allemaal! Wij gaan er van blozen
https://drive.google.com/open?id=1Y5u42 ... 8A6hFN6O4w[/img]
Zoals al werd gesuggereerd, er zijn veel schepen waarvan het onderwaterschip briljant lijkt maar de opbouw het geheel volledig te niet doet. Zo varen wij als menig van jullie langs boten waarbij wij ons verbazen over de opbouw. Ik denk dan altijd "er heeft iemand dit bedacht en getekend voordat ze gingen bouwen, WAT ging er toch door de ontwerper zijn hoofd?" Wij hebben altijd klassiek gelijnde boten gehad en toen we eenmaal de kogel door de kerk hadden om op een schip te gaan wonen moest het natuurlijk een steilsteven, beurtscheepje of tjalk worden. Vereist was dat het schip wel een perfecte voortstuwing moest hebben want wij zijn vaarders! Helaas blijkt er voor een hoop geld een hoop werk te koop vaak voor bewoning niet echt meer voor varen. Wat waren wij blij verrast toen we dit schip tegen kwamen. Ook al is de opbouw niet klassiek genoeg voor ons, het schip was in redelijke conditie, motorisch uitstekend en had door die opbouw enorm veel binnen en buitenruimte (achterdek van 16m2!) Kortom, stel je eisen bij en woon gelukkig
Natuurlijk hebben we vreselijk veel aan het schip gedaan maar dat doet iedereen hier dus niets unieks.
De vraag over de watermaker,(het is geen officiele watermaker) maar het is simpel en heel doeltreffend. Ik ben het type dat het wiel altijd opnieuw lijkt uit te vinden dus ook hiermee.
Wij willen ongelimiteerd water kunnen gebruiken en de 1300 litertank is binnen een week leeg. Oplossing was het water onder het schip gebruiken. Hiervoor komt het via de wierpot binnen en gaat door een Honeywell drievoudig filter (grof filter, fijn filter en koolstoffilter) daarna door een 12liter UVlamp om alle bacterieen te doden en je hebt water voor de wasmachine, te douchen, af te wassen, wc enz. Drinken doen we het niet (wat wel zou kunnen) maar is niet lekker. Dus hebben we daarvoor gewoon drinkwater. Totale kosten voor dit geheel ongeveer 400 euro.
Het grote voordeel is dat we altijd water hebben, het nooit bevriest onder het schip (waterleiding op ons landje vaak wel) en op reis hoeven we nooit te tanken.
https://drive.google.com/open?id=0B-Xlg ... nlCRjR5WUk[/img]
Ik hoop lekker veel met jullie te mogen bomen over van alles en nog wat in onze quest naar het verbeteren van ons schip.