Van 1999 tot 2009 heb ik veel geklust aan een Doerak 850ak van een kennis. We hebben toen elk jaar circa 14 dagen door Nederland gevaren en één jaar via het Schelde-Rijnkanaal, Antwerpen, kanaal Schoten-Turnhout-Dessel, Lozen en Weert weer terug naar de Maas, we hadden toen wel genoeg sluizen gepasseerd en meer vaarervaring opgedaan.
Vanaf juli 2016 veel op dit forum gelezen, waarna we onze eerste motorboot gekocht hebben en nu lid geworden.
Het is een Miedema schouw Caranan lengte 10,80; breedte 3,30; doorvaart hoogte 2,30; bouwjaar rond 1970 . Hoeveel draaiuren de Peugeot Indenor AS 40 GU dieselmotor heeft is onbekend omdat de urenteller stuk is, maar wij hebben er nu 5 uren mee gedraaid. Sinds het najaar is de boot uit het water en hebben we alles van buiten geverfd. Omdat de boot met een dekzeil is afgedekt kan ik nu niet veel laten zien.

Wel kon ik nu het flap-roer mooi fotograferen en het past in de serie roer foto’s uit 2011
Het is als een Becker-roer, maar zonder schuif maar met gekruiste stangen. Tijdens de proefvaart kon ik goed manoeuvreren zelfs zonder boegschroef.
Met vriendelijke groet, Wim