al enige tijd kijk ik hier rond op het forum en ik wil me dan nu toch even voorstellen (en mijn projectje tonen). Ik woon in Kampen, getrouwd en 2 zoons van 2 en 4 jaar. Verder heb ik een eigen bedrijf in de ontwikkeling van software en electronica.
Ik ben in het bezit van 2 bootjes, een polyester boot van ongeveer 6 meter en een nieuw projectje. Namelijk deze :

Ongeveer 10,5 meter lang en net iets meer dan 3 meter breed. Het onderschip ziet er wat lelijk uit nu, maar dat is in principe klaar voor de aflak. Er zitten al 7 lagen hempel op. Het bovenschip moet nog wat geschuurd en geplamuurd worden, maar eerst maar eens wachten op wat warmer weer. Het wordt aangedreven door een mercedes dieseltje van ongeveer 65pk.

Van binnen is het eigenlijk een leeg casco wat nog geheel weer opgebouwd moet worden.

Maar dat vind ik eigenlijk het leuke deel, het bouwen van de inrichting. Ik heb lang in oa decorbouw gewerkt namelijk, dat is natuurlijk wel heel wat anders dan scheepsbetimmering maar zolang je maar 2 rechter handjes hebt he. Ik zit al te zoeken naar de juiste tips & tricks voor het uitlijnen etc van het interieur

Maar goed, eerst de zooi qua bekabeling eens opruimen en fatsoeneren. Netjes in goten en ik wil eigenlijk een soort computer vloer gaan maken. Het idee is dat je op bijna alle plekken de vloer open moet kunnen maken en dan gewoon kunnen werken. Dus bekabeling moet ook zo geïnstalleerd worden dat het altijd weer bereikbaar is voor aanpassingen en wijzigingen. Wat betekend dus ook niet ergens vast zetten in een hoekje waar je dan net weer niet bij kunt later. Verder moet de besturing nog hydraulisch worden voordat andere zaken aangepakt gaan worden. Het huidige systeem werkte met kabels / katrollen.

Dus nog werk zat te doen de komende tijd