Tot nu toe gaat het wel goed. Je moet letten op de volgende zaken:
1 - koop als het even kan niet meer dan 22 euro bij 1 verkoper. Dan weet je zeker dat je geen invoerrechten hoeft te betalen.
2 - het kan heel lang duren voordat je de spullen hebt. Ik heb nu nog een bestelling staan van 5 oktober niet ontvangen. Het gaat om 1,64. Je hebt purchase protection op je aankoop maar je moet wel goed opletten dat die niet verloopt. Het snelste was er in 6 dagen.
3 - ik heb wel eens LED's gehad (via dealextreme) die tot 30 volt waren te gebruiken. Maar al snel verbrande de elektronica op de achterkant. Ik heb gereclameerd en een foto meegestuurd als bewijs en ik kreeg het geld terug in de vorm van een tegoedbon.
4 - als het te goed is om waar te zijn dan klopt het meestal niet. Veel mppt zonnepaneel regelaars bijvoorbeeld zijn helemaal niet MPPT maar PWM.
(tot je deze tegenkomt:
https://nl.aliexpress.com/item/100V-15A ... 0.0.O6pts4 Dat is gewoon 1 op 1 een Victron. Het boekje wat je erbij krijgt is in het Nederlands. De Victron software denkt ook gewoon dat het een Victron regelaar is, hoe dat allemaal kan?)
Al met al koop ik er alleen spullen onder de 22 euro zodat ik geen groot risico loop.
gr
Rob
Denk eerst na, geld uitgeven kan altijd nog.