Aangezien de boot zo ruw is als een maanlandschap, heb ik besloten om de boot glad te schuren op de oude laklagen die zeer goed hechten op het staal, en daardoor weinig plamuur nodig heb (hoop ik). Als plamuur gebruik ik epoxy plamuur.
Al de boot geschuurd is ga ik hem in de primer zetten (2 lagen) die geschikt is om als een isolatielaag tussen 1K en 2K lak te fungeren.
De 2K lak is DD-lak van de Ijssel, deze wordt 3 lagen dik, het hele schip wordt licht Ivoor, de gangboorden en het achterdek Ivoor, en over de kuip komt een brede band in staal blauw.
De boot hangt in de kraan:

Op het droge wordt het tijd om de hogedruk spuit te pakken en er eens lustig op los te spuiten:

Bootje schoon, tijd om de hal in te rijden, waar ze tot maart volgend jaar blijft staan, om daar haar onderhoud te krijgen.

Als de boot stevig staat opgebokt, wordt het tijd om de boot te gaan ontvetten, en dan is het voor vandaag gedaan, en tijd voor een biertje.

Het is maandag, en we gaan beginnen met schuren, dit doe ik met een luchtexcenter en korrel 80, ben blij dat ik deze schuurmachine heb gekocht, tjee, wat doet dit ding er wat aan, met een electrische excenter was het schuurwerk een behoorlijke klus geworden.....

Ondertussen de ramen eruit gehaald, en weer verder schuren.....

De gaten voor de achterraampjes uitgemeten en uitgeslepen:

We zijn nu 4 weken aan het schuren ( halve dagen, het moet niet op werk gaan lijken...

Na het drogen, gaan we weer verder met.... juist, schuren van de bovenbouw, en het plamuren van de kleine gaatjes en deukjes.
Na het schuren van de bovenbouw, kan deze ook in de eerste laag primer, en gaan we weer verder met plamuren, het hele schip heeft maar weinig nodig, behalve de achterkajuit:

Nu na 5 weken ligt ze er zo bij:

Wordt vervolgt,
René