De Bubbels (eigenbouw)
Moderators: sailor wim, frank
-
De Bubbels (eigenbouw)
Hallo hierbij onze boot, het is een eigenbouw boot van iemand geweest. Ze is 10 meten lang en 3,20 breed. Ze heeft diverse doorvaart hoogtes, met kap 2,60 kap geklapt 2,45 en dan geheel geklap met ramen en mastje en al 1,80. Daardoor een heel breed vaar gebied. Ze steekt 90 diep dus dat is ook geen probleem. Wij hebben haar uit Alkmaar gehaald maar haar baasje daar voor kwam uit Haarlem.. We hebben de afgelopen 8 jaar veel dingen er aan gedaan maar dat is hobby. ( boegschroef, aluminium klapramen/windscherm, nieuwe cabrio kap, railing,zwemplateau, schroefas +lagers, accu's, keuken verbouwd, webasto kachel, ramen +rubbers enz enz enz.) Ze is een heerlijk schip waar we veel mee op pad gaan en door weer en wint.
Ze heeft de naam Bubbels en dat komt omdat ze in het verleden nogal mishandeld is en aardig wat deuken heeft en ook is er bij de bouw geen rekening gehouden met krimp bij het lassen dus tussen de spanten ook niet strak. Maar eigenlijk zou ze de naam Ideaal moeten dragen maar ik durf dat niet meer aan om een schip een naam te veranderen omdat dat erg veel ongeluk heeft op geleverd met ons vorige bootje. Hihi ja ik geloof daar nu in haha.
Ik zou graag een foto erbij willen laten zien maar weet niet hoe je dat hier doet. Dus tips zijn welkom haha
Ze heeft de naam Bubbels en dat komt omdat ze in het verleden nogal mishandeld is en aardig wat deuken heeft en ook is er bij de bouw geen rekening gehouden met krimp bij het lassen dus tussen de spanten ook niet strak. Maar eigenlijk zou ze de naam Ideaal moeten dragen maar ik durf dat niet meer aan om een schip een naam te veranderen omdat dat erg veel ongeluk heeft op geleverd met ons vorige bootje. Hihi ja ik geloof daar nu in haha.
Ik zou graag een foto erbij willen laten zien maar weet niet hoe je dat hier doet. Dus tips zijn welkom haha
- sailor wim
Re: De Bubbels (eigenbouw)
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
-

Bedankt voor de tip.
Laatst gewijzigd door davebubbels op wo 09 dec 2015 20:08, 2 keer totaal gewijzigd.
-

Zelfs onder de laagste bruggen gaan we door.
Welkom. Mooie boot!
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... 

Inderdaad mooie boot, met alle doorvaar mogelijkheden. Dat mis ik wel een beetje op die van ons. (3.45)
Betreft de deuken tussen de spanten, hebben wij ook
ondanks het een ex beroeps is.
Welkom.
Betreft de deuken tussen de spanten, hebben wij ook

Welkom.
groet Terpstra / SAMBEEK
-
- Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.
groeten, Jeffrey (fam. Lindeman)
ziet er goed uit! is indd handig dat je een lage doorvaarthoogte kan realiseren.
met vriendelijke groet,
Jeffrey
Foto album boot:
https://www.dropbox.com/sh/5vkyff827t74 ... p-xGa?dl=0
Jeffrey
Foto album boot:
https://www.dropbox.com/sh/5vkyff827t74 ... p-xGa?dl=0
- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Lekker schip! Welkom, nogmaals.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
Lijkt me een praktisch en comfortabel schip, en met deze kruiphoogte ligt heel Groningen voor je open.
Iets waar ik met de bouw van mijn schip wel rekening mee hield.
Groet, Jack.

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
-
- Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk
Mijn project
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=7&t=1453
Hoi Dave,
Welkom op dit forum.
Een mooi en praktische boot heb je.
Tussen de spanten is het bij mij ook niet even glad hoor.
Gr Willem
Welkom op dit forum.
Een mooi en praktische boot heb je.
Tussen de spanten is het bij mij ook niet even glad hoor.

Gr Willem
Beter een anker kwijt dan het schip.
-
Bedankt voor de leuke reacties,, ze is idd ideaal door haar lage doorvaart hoogte en we hoeven ook bijna nergens tewachten... Maar die deuken tussen de spanten, spant deze boot wel de kroon. Maar goed het irriteert mij en mijn vrouw niet. Kan wel alles proberen glad te plamuren maar dat vind ik weer eng ivm ooit iets te raken.
-
Welkom Bubbelboot!
Erg handig als niet altijd alle bruggen open hoeven zeker bij spoorbruggen die veelal op gezette tijden open gaan.
De Vrijbuiter is 2,20 m. hoog vanaf de waterspiegel en kan dus ook door vele kanaaltje, riviertjes en grote sloten varen en je kan nu eenmaal geen schip hebben die echt overal kan krioelen.
Wat is de kruiphoogte van De Bubbels zo te zien kun je ook het Westland in, daar liggen voor een groot gedeelte mijn roots.
Aan de sloep van mij kun je ook goed zien dat ze gebruikt is dus de charme van een oude dame mag ik graag zien.
Groet, Willem.
Erg handig als niet altijd alle bruggen open hoeven zeker bij spoorbruggen die veelal op gezette tijden open gaan.
De Vrijbuiter is 2,20 m. hoog vanaf de waterspiegel en kan dus ook door vele kanaaltje, riviertjes en grote sloten varen en je kan nu eenmaal geen schip hebben die echt overal kan krioelen.
Wat is de kruiphoogte van De Bubbels zo te zien kun je ook het Westland in, daar liggen voor een groot gedeelte mijn roots.
Aan de sloep van mij kun je ook goed zien dat ze gebruikt is dus de charme van een oude dame mag ik graag zien.
Groet, Willem.

- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
1,80 schreef Dave, Willem. Dat is lekker laag! en maar 0,90 diep. Groot vaarbereik, lekker!schipper-willem schreef:Welkom Bubbelboot!
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.