Arrejoan en TADI 3

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Arrejoan
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Arrejoan en TADI 3

Bericht door Arrejoan »

Hallo,
Ik ben sinds Juli lid geworden van dit forum en heb sinds die tijd al veel wijsheid en tips opgedaan en ben ook al geholpen met ideeën van medeforumleden.
In mijn profiel staat te lezen dat ik bezig was een bakdeksleper(tje) te kopen dit heeft nu inmiddels plaatsgevonden (na veel 5 en en 6 en te lezen in de stuurhut "wie kent dit scheepje") :D
Zaterdag a.s. gaan we haar overvaren van Friesland naar Zeeland waar de thuishaven Stavenisse zal worden. daar we geen naam weten hebben we besloten haar de naam TADI 3 te geven in navolging van de namen van twee eerdere jachten die we hadden( TADI is een samentrekking van de namen van onze dochters :) ).
Het project : cosmetische zaken buitenom en binnen in. Plaatsen van een ankerlier, omvormer/acculader, nieuwe accu's voor de uitbreiding van het boordnet met een 24 v gedeelte, machinekamer opknappen/schilderen incl. de DAF 475, gasinstallatie aanpassen aan de regels, leidingen/bedrading controleren/vervangen en fatsoenlijk beugelen en vastzetten, dynamo monteren tbv 24v systeem, zonnepanelen installeren (12 &24 v),kettingbak realiseren tbv ankerlier,plafond stuurhuis vervangen, achterkajuit aanpassen van 1 bed 140 x 200 naar 2 van 80 x 200, verwarming/warmwater aanleggen.
Dus nog wel iets werk zoals dat heet in de advertenties :mrgreen: maar de basis (romp min 4 mm en motor) zijn goed , dus vooruit met de schuit!
Als afsluiting nog dit: Arrejoan is Zeeuws voor Adriaan, de naam die mijn ouders voor me verzonnen hadden 58 jaar geleden en ik vind het als gebruikers naam wel grappig, maar de roepnaam is Ad achternaam Jeroense dus Jeroen voor intimi :mrgreen: weet u het nog? :D :D groet Ad.AfbeeldingAfbeelding
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
dconel
Contacteer:

Re: Arrejoan en TADI 3

Bericht door dconel »

Blijft een leuk bootje om te zien! :D

Afmetingen?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Arrejoan
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Bericht door Arrejoan »

hoi Dconel,
dank voor het compliment, ik was ervan uit gegaan dat iedereen het verhaal op het andere forum had meegekregen :oops:
Ze meet 12 meter met het anker 30 cm uitstekend bij 3 meter breed en 1.20 meter diepgang. Motor DAF 475 origineel 85 pk nu geschat 75 a 80 pk.
Stuurwerk ketting en kabel( dus ouderwets werken :P ).
ik kijk uit naar zaterdag dan kunnen we ECHT varen en zien wat ze kan :mrgreen:
groet Ad
Wouter
Info: Luxe motor Iris

ligplaats Amsterdam

werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.

28.03 x 5.06 x 1.00 m

Daf 575 met turbo 120 PK

ZF electro magnetische keerkoppeling

Bericht door Wouter »

Stoer schip! en mooi dat het toch gelukt is.

Ik weet weinig van sleepboten, maar kan het zijn dat het gezien de diepgang en motorisering meer een werkschip was?

Succes met de verbouwing!
Jef-Tengro
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.

groeten, Jeffrey (fam. Lindeman)

Bericht door Jef-Tengro »

Welkom, mooie boot! Heb je er een inspectie op laten doen door boy van baars?

Met vriendelijke groet,
Jeffrey
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
https://www.dropbox.com/sh/5vkyff827t74 ... p-xGa?dl=0
Arrejoan

Bericht door Arrejoan »

inderdaad geïnspecteerd door Boy v baars :) en inderdaad een werkscheepje geweest: het word een bakdeksleper/patrouilleboot genoemd door de verkoper :?: verder niets bekend (zegt men) vandaar mijn zoektocht naar iemand die er iets van weet/kent.want sleper......? ik heb nergens aan dek of eronder iets teruggevonden van een constructie voor een beting daarom lijkt patrouilleboot me eerder juist te zijn, wie het weet mag het zeggen :mrgreen:
Jef-Tengro
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.

Als hij hem geïnspecteerd heeft dan is het ook goed gebeurd :wink: hebben op een ander schip een aankoopkeuring laten doen. Geweldige om een dag met boy van baars mee te lopen.
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
Arrejoan

Bericht door Arrejoan »

hallo Jef, ik ben blij voor je dat je een goede ervaring hebt gehad met v.Baars, ik heb ernstige twijfels : ik ben niet zelf bij de vlakmeting geweest wegens de afstand (500km vv) maar heb wel keurig een rapport gekregen zo het hoort met resultaten van 3,9 tot 5,5 mm.
Echter, toen ik zaterdag op het Ijsselmeer even een inspectierondje deed onder het varen ontdekte ik vier( 4! ) lekjes in het achteronder boven de schroef en voor we in Zeeland waren hadden we er zeven ( 7! ) en allemaal in het gedeelte dat door v,Baars geklopt en gemeten was volgens zijn rapport, dus......? Ik heb mijn twijfels : er is OF geknoeid met het rapport(kreeg het via de verkoper) OF v.Baars heeft de boel belazert. al met al ben IK niet blij, groet Ad
Jef-Tengro

dan bel je boy toch zelf, hij heeft vast alle gegevens voor zijn eigen administratie. dus hij kan je vast wel vertellen van hoe of wat. mocht hij het niet gezien hebben komt hij vast wel met een goede tegemoetkoming denk ik. je kan het altijd proberen :wink: wel erg balen dat het je overkomt. want wie verwacht dat nou.
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
stevedem

Bericht door stevedem »

ai dat is even jammer.
Dat word putlassen of dubbelen.

Maar ik zou even rechtstreeks bellen met degene die de inspectie heeft gedaan, en de vlakmeting.

Even een vraag terzijde,
een goede vlakmeting kan toch enkel als het schip droog staat ?
enkel dan kan je zien of er put corrosie in zit, of grote slijtage door cavitatie van de schroef.

Het kan natuurlijk prima dat hij van binnenuit heeft gemeten (als het schip in het water lag) en dus precies niet zo'n putje te pakken heeft gehad.
Net ernaast kan het prima nog 3,9mm zijn natuurlijk.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Jef-Tengro

een vlakmeting van binnen heeft indd geen zin :wink:
met vriendelijke groet,

Jeffrey

Foto album boot:
Klaver vier

Bericht door Klaver vier »

Ik zou de boot zodra ik in de thuishaven aankwam er meteen maar uitlaten takelen.
Zo heb je echt geen vertrouwen in de boot
Heel erg jammer want het is een leuke boot om te zien,maar de romp is wel het belangrijkste van het schip incl de motor.
Sterkte er mee
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
Arrejoan

Bericht door Arrejoan »

even wat rechtzetten: het schip is inderdaad op de wal gemeten door van Baars, deze had van de verkoper opdracht gehad te meten tot de waterlijn.
ik ben hier zelf niet bij geweest in verband met de afstand (500km vv). toen ik er was voor survey en hijsen was daar geen tijd/mogelijkheid voor :( en heeft de verkoper ZELF voorgesteld om een expert in te schakelen.Wat nu blijkt is dat bij het varen op kruissnelheid het water tot het berghout komt bij het achterschip wellicht dat daar de lekkage vandaan komt, ik ben inmiddels direct in overleg met v Baars, word vervolgd.
dank voor alle medeleven en ongetwijfeld goed bedoelde adviezen, groet Ad
sambeek

Bericht door sambeek »

Ondanks de lekkage, blijft een stoer schip. :) en die gaatjes :( krijg je wel weer dicht.
groet Terpstra / SAMBEEK
Arrejoan

Bericht door Arrejoan »

denk ik ook wel Sambeek, ik heb 10 vingers dus er kunnen er nog enkele bij :D het streelt toch wel een beetje dat er zulke enthousiaste reacties komen op het schip, dat maakt me toch wel trots op mijn oude bakje :mrgreen:
Plaats reactie