Info: Samen met mijn vrouw bezitten wij een Gillissen Stevenvlet. Bouwjaar 2001. Lengte:10,95 meter, breedte:3,70 meter en diepgang van ca 0,90 meter. De kruiphoogte is 2,55 meter. Motor: Beta Marine 62PK op basis van een KUBOTA blok. 5 cylinder. Wij vinden het een stoer schip met prima vaar en verblijfseigenschappen.
Info: Samen met mijn vrouw bezitten wij een Gillissen Stevenvlet. Bouwjaar 2001. Lengte:10,95 meter, breedte:3,70 meter en diepgang van ca 0,90 meter. De kruiphoogte is 2,55 meter. Motor: Beta Marine 62PK op basis van een KUBOTA blok. 5 cylinder. Wij vinden het een stoer schip met prima vaar en verblijfseigenschappen.
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.
Info: Hallo, we zijn een jong gezin met 2 kinderen van bijna 2 en 4 jaar oud. Onze ligplaats is in midwolda. Wij zijn in het bezit van een Tengro kruiser genaamd Catharina van ongeveer 11m lang bij 3.20m breed. Wij hopen veel leuke vakanties te hebben en fijne vaar uren. Er moet wel het een en ander aan gebeuren en dat zal ik samen met jullie delen. Ik hoop op deze forum veel te leren en ook anderen te kunnen helpen met de kennis die ik eventueel wel heb.
Ons schip is gebouwd door VDS-rondspantjachten in Sneek. Het bedrijf bestaat intussen niet meer. Wij kochten het schip in 2007 met een urenstand van 260 motoruren. Intussen is de stand iets meer dan 2800 motoruren, we hebben er dus stevig mee gevaren. Het gemiddelde brandstofverbruik is cumulatief gemeten over de periode dat wij met het schip varen 2,54 liter per motoruur. Geslapen hebben we al ruim 700 nachten aan boord.
Het schip is voorzien van twee flinke kimkielen en een vierbladschroef. Mede door de 5 cylindermotor is het schip nagenoeg trillingsvrij.
Info: Eric Bakker Schip: De Robbedoes Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm Bouwjaar: 1959 Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel) Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1 Ligplaats: Uitgeest ZWVU