Een foto van onze boot moet nog even op zich laten wachten, ik zal eerst nog moeten uitzoeken hoe ik die geplaatst krijg. Ik heb al begrepen dat ik mij moet aanmelden bij Picasa, maar jullie begrijpen dat aanmelden moet nog gebeuren en dan moet ik, digibeet zijnde, uitzoeken hoe verder. Komt tijd komt raad.
Nu even wie is Riverboy en met welke boot vaart die?
In januari ben ik 67 jaar geworden en in die maand verhuisd van Venlo naar mijn geboortestad Roermond. Dit was mede aanleiding om te stoppen met werken en geeft ons, mijn vrouw en ik, de gelegenheid wat vaker met de boot weg te zijn. Zie ook onze plannen voor dit vaarseizoen elders op het forum.
Als hobby heb ik enkel watersport in mijn agenda staan. Dat uit zich ook in mijn bezigheden als Regioteamlid Limburg en lid van de commissie Motorboot Toervaren, beide van het Watersportverbond. In mijn huidige vereniging ben ik jarenlang bestuurslid geweest en tot het einde van het jaar lid van de ligplaats- en intakecommissie.
Onze boot, genaamd Le Loup Bleu (Blauwe Wolf), is een Brandsmavlet, bouwtekening Wolffvlet, van 11,75 x 4,00m. Het is een uitvoering met open kuip en achterkajuit, met binnen- en buiten besturing. Er ligt een Perkins M135 in en een vast ingebouwde generator van 4KvA, ook een Perkins. Voor onze reizen beschikken we over 2 dieseltanks met een totale capaciteit van 1150 liter en 450 liter drinkwater. Het gemiddelde dieselverbruik ligt op ca. 5 a 5,5 ltr/ u. De grote diesel voorraad is best handig, enkel niet zo leuk als je aan de bunkerboot ligt

Als je nu al foto's van de boot wilt zien, kan je naar de website van het Watersportverbond gaan en de button Motorboot aanklikken, vervolgens ga je naar "vaarinformatie" en dan kies je voor "reisinformatie van leden". Ook kan je naar www.wsvdemaasvenlo.nl gaan, dan het balkje "informatie" aanklikken en naar "reisverslagen" gaan. Op deze reisverslagen staan diverse foto's van onze boot, Le Loup Bleu.
Met vriendelijke groet,
Jo