Helaas hebben zij hem ook voor weed/hasj transport gebruikt en zo is het scheepje op de Domeinen gekomen. Al waar de vorige eigenaar hem gekocht heeft.
Van de Pauwelse schouwen zijn er niet zo veel meer. Er wordt geschat 14- 16 stuks. De Melrose zou zijn uit de periode 1970 -1974. En heeft een vw diesel gemariniseerd. De Pauwelse schouwen zijn gemaakt in Kadoelen Amsterdam , waar precies weet ik niet. Maar er moeten Jachthavens zijn waar ze liggen. Jaren terug mail contact gehad met een nicht van de heer Pauwels. Als we door Amsterdam heen varen van de Ringvaart Haarlemmermeer naar de Amstel komen we er ook eentje tegen. Op internet proberen we met een site aandacht te vragen voor deze scheepjes en de liefde voor het varen.

We hebben de volgende vragen: We zijn benieuwd naar de historie van toen - de werf - zijn er foto's van toen? Zijn er ook mensen die varen in Nederland met een vw diesel 1600 JP 52pk alla Pathfinder of schuin liggend? Ik hoop dat de oudere Amsterdammers onder U misschien antwoorden weten. Zijn er nog scheepjes of motoren in originele staat? We kennen er nu 7-8 en weten waar ze liggen of we hebben contact met eigenaren. Maar altijd op zoek onderweg of op internet.
Wij zelf wij varen meestal van Rotterdam naar Lauwersmeer - Zoutkamp en weer terug. Als het weer toelaat over het IJsselmeer.
Het zijn sterke en betrouwbare scheepjes die in hun element zijn in weer en wind. Ondanks dat hij niet groot is 7.80 x 2.60 goed te gebruiken bij lange tochten.

Hij moet water onder zijn kont hebben . Van ondieptes als de Hennepsloot houdt het scheepje niet. Hard varen doet hij niet hij houdt van een snelheid van 9 -12 km. Maar in nood altijd meer uit te halen. Zolang we hem hebben vragen we ons af wat is er met dit scheepje gebeurd?
Wie weet weet U meer. Met vriendelijke groet Cor en Gerda.