En dan komt, waar je van kinds af aan al van droomde, eindelijk uit...een eigen boot.
Maar hoe nu verder?
Het schip moest weg bij Fort Kudelstaart,( mede daarom een bodemprijs) dus snel een andere plek geregeld.
Dit in afwachting op een plek dichterbij huis,dat zou geregeld klussen aan de boot wat makkelijker maken.

En toen de Beenhakker eindelijk haar box had... ben ik maar gewoon begonnen.
Eerst maar een beter beeld krijgen van de boot.

Alles is in de boot aanwezig,een Kabola verwarmingsysteem(ketel zonder brander) en overal radiatoren.(Ruimtevreters)
Er heeft een man op gewoond die wel "een potje"lustte" en als hobby elektriciteit...overal draden..geen touw aan vast te knopen.
Het hem vragen kan ook niet meer,want de goede man zit in een tehuis.
De besturing is electrisch,wordt een stuurwiel en het electrische gedeelte wil ik gebruiken voor buiten.(scheelt ruimte in de open kuip die ik ooit wil realiseren)

Een ruime wc en douche,wel een beetje gedateerd,dat wel.

Het hele schip is geïsoleerd met piepschuim platen...en daar wordt je als brandweerman niet vrolijk van.
Dat moet er dus echt uit.

Na alle ins en outs te hebben gezien heb ik besloten om het schip deel voor deel vanbinnen leeg te halen.
De piepschuimisolatie wil ik verwijderen, uit veiligheid en om een beeld te krijgen hoe de conditie van de binnenkant van de huid is.
De hoofdlijn van de indeling blijft hetzelfde maar alles willen we naar onze eigen smaak inrichten.
Aan de slag, te beginnen met het vooronder.

Ik heb heel wat zakken piepschuimtroep in mijn auto meegenomen en afgevoerd...verstand op nul...maar de ruimte is leeg.
Nu wat extra spanten en in de menie zetten.

Dit is wat ik gedaan heb tot nu toe
En nu eerst vakantie...hoewel ik sta te tippen van ongeduld om weer te beginnen.
Ik hoop jullie regelmatig op de hoogte te kunnen houden.
Groeten WillemB