Hallo Leo,gezellig weer een prater erbij.De naam van je boot Vesta is een verzekeringsmaatschappij waar mijn vader heel vroeger voor verzekerde.Veel plezier op het forum.Gr René (De Stoere).
Dat brengt jeugdherinneringen boven. Een buurman op het recratiepark vroeger had een Krammer, de Waltzing Mathilda. Die had een alu mast, daar ben ik wel eens mee meegeweest, zeilen op de Langweerder Wielen.
Groet, Karel
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Leuk! Mijn vader heeft een krammer gekocht met een 2 cil. Farymann er in. We gaan deze ook langzaam maar zeker helemaal herstellen. Mijn vader is er nog niet over uit of hij hem weer zeilend wil maken, wel even iets om over na te denken.
De motor van mijn vader schudt heel heftig, we denken dat dit komt door verkeerde timing en verkeerde rubbers. Welke rubbers heb jij er onder zitten?
Leuk bootje heb je er van gemaakt, ziet er netjes uit!
Groeten,
Dirk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. En 'dat gaat niet' bestaat niet
Maar een bekend verhaal dat schudden ! Ik heb nieuwe steunen onder de motor laten zetten, maar die zijn achteraf gezien nog te slap, zeker als de motor nog koud is lijkt ie bij bepaalde toerentallen uit de boot te willen springen ! Opvallend is wel dat net ietsje harder of zachter draaien dan een wereld van verschil maakt. Als de motor goed warmgedraaid is gaat 't wat beter, maar dan nog zijn er de kwaaie en goeie toerentallen. Ik weet niet of de inspuitmomenten hier debet aan zijn, wat ik wel kan zien is dat de motor totaal niet rookt, dus dan lijkt me dat wel goed te zijn ... ?
Ik zal als 't lukt de steun gegevens een keer opschrijven, weet zo niet of ik ze kan zien.
m vr groet, Leo
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals the Titanic.
Volgens mij heeft mijn nieuwe buurman in de haven, ook z'n bootje. Ik moet zeggen een mooi bootje hoor.
Gaat er alleen niet meer mij zeilen. Zijn mast heb ik op mijn bus meegenomen en bij hem thuis afgeleverd.
Hij wist niet hoe hij de mast moest thuis krijgen en zat er mee in z'n maag.
Dus dat zeilen zal ie wel niet meer doen. (had ie trouwens ook nog nooit gedaan want het was z'n eerste bootje.)