Pino schreef:Mooi al dat electra. Nog even een vraagje: waarmee smeer je roerketting zodat het vrij blijft van roest?
gr
Pino
Met lagervet die ik aan boord heb om stuuraslagers af en toe te voorzien van nieuw vet. (met vetspuit)
Op de ketting zit echter weinig vet hoor. Meestal wat wet in een doek en dan langs de ketting op.
Stuurhuis is eigenlijk behoorlijk droog, dus veel last van roest heb ik zo wie zo niet.
Terpstra ga je nog naar de vergadering van de schottel vereniging,ik heb nog een uitnodiging,dus ik ga wel,ik vindt het altijd wel leuk de schottelaars weer te zien.
Ik mag geen lid blijven, dus de laatste keer.
Gr René ( Klaver vier)
Leg je de vloerdelen koud op het frame of doe je er nog iets van isolatie tussen.
Wij hebben ze namelijk "koud" geschroefd, naderhand had zwevend met bijvoorbeeld rubber er tussen misschien beter geweest in verband met contact geluid.
Of je het verschil zal merken, ik weet het niet, schottelbootjes lijken me niet de stilste. Of valt dat mee?
Nou, het geluidniveau valt wel mee.
De oude vloerplaten hebben koud op het staal gelegen, maar misschien dat
ik er een soort van Armaflex isolatie rubber er tussen ga doen. (maar dat is zeer dun)
Is directe contact op staal wel weg. Weet het dus nog niet zeker.
Een paar extra hoekprofielen aan frame gelast voor betere ondersteuning vloerdelen.
Bovenzijde frame voorzien van rubber laagje.
Vloerdelen vast zetten op frame. Had men mij verkeerde schroeven mee gegeven. Had nog wel wat in de bus liggen.
Tevens vast begin gemaakt voor luchtaanzuig convector.
Laatst gewijzigd door sambeek op ma 06 feb 2017 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.