Even kijken waar we gebleven waren.
Ohja leidingwerk

Koelleiding was dikwandig staal dus dat kon prima op de boot met de pin gelast worden.
Toch in die hoek bezig zijnde de oude dynamo die alleen als spanner werd gebruikt weggesloopt. Ook zat de nieuwe dynamo die wel oplaad op een beetje habbiebabbie manier vast dus ook hier weg mee. Omdat een eerder kamp de keuzeschakelaar voor het laden was overleden en deze ongeveer het zelfde mag gaan kosten als een 2de dynamo, is besloten om dan maar een extra dynamo te halen en de hele schakelaar te laten vervallen.
Is er uiteraard wel een nieuw beugeltje nodig

Dus beetje lassen

En wat stripjes en v-snaren verder heb je dit

Waterpomppolie voorzien van een afstandsbus zodat beide riemen er netjes over kunnen lopen

Nu weer verder met leidingen en plaatjes lassen.

Eenmaal alle koelleidingen een luik er voor gefabriekt. Deze is op de foto even gelast voor de boutgaten overnemen. Nu zit hij vast met een rits bouten en vlambestendige kit. Sluit toch een beetje beter af dan een multiplex plaat.

Ondertussen beginnen met de machinekamer een kleurtje te geven

Ook kregen we een set AGM accus aangeboden die preventief vervangen werden op een ferry. De oude konden de koelkast met moeite 12 uur laten draaien en deze hadden na 4 dagen nog 24,5 volt. Wel moest hiervoor het accurek van stuurboord naar bb ivm ruimtegebrek. Bijkomend voordeel is dat de oude ruimte ingericht kan worden als werkbank.
De oude luchtinlaat bestond eerder uit een combinatie van een pvc mof met een ventilatiekanaal bocht samengehouden met veel ducttape. Ook geen porum dus weg er mee

Tig uitgegraven en wat 104mm rvs pijp aan elkaar gebakken

Zit prima zo
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken