schottel schreef:Hoi Sambeek,
Nog ff over je koppeling die blijft meedraaien in zijn nulstand,Moet je dat niet zoeken in de koppeling zelf?
Electrisch uitgeschakeld,en hij blijft meedraaien,en dan komt de koppeling toch niet los van de aandrijving?
Ik zou bij Schraven is vragen hoe je dat beter af kan stellen.
Ik denk dat hij nu te strak staat
Is zomaar een idee hoor.
Groet Schottel.
De koppeling: toen ik de boot net had gekocht eind aug 2011, verbaasde me dat al.
Ik heb toen contact gezocht met Schraven. Die melden, te dikke olie?, of versleten?, of nieuwe platen die nog moeten indraaien?,
en daar hebben ze allemaal een beetje last van "de magneet koppelingen".
KIEST U MAAR!!
Ik heb toen gelijk de olie er in gekiept die zij mij adviseerden. Resultaat ?, geen.
Zelfs met totale revisie bij Schraven van de zelfde bak in 2014 er geen verandering is gekomen.
Wat ik al eerder aangaf, het heeft ook z'n voordelen bij koude start. Hoef niet in te koppelen.
Het nadeel is, een grote lompe bak in kleine haventjes en moet plotseling stoppen (om wat voor rede ook) ik
heel snel moet draaien met het stuurwiel. Het schip gaat gelijk met de kont naar bb c.q. sb afhankelijk van draairichting,
als de schroef er haaks op staat. Nu ben ik daar aan gewend en kan er wel mee omgaan maar had het toch liever anders gezien.
Indien opgewarmd nog wel beweging in schroef maar aanzienlijk minder.
Bij afmeren ook wel handig, zet mijn metgezel op de steiger, die pikt hem voor losjes aan, ik draai de kont met schroef richting steiger
en kan rustig naar buiten om daar vast te zetten.
Als het plenst, staat metgezel op voordek touwtje aangepikt, dan denk ik, de groeten, schroef doet het werk wel, en ga even binnen staan.
(als er niemand achter ligt natuurlijk)
Betreft de naam Schraven?, die kunnen me echt gestolen worden. Stelletje wolven. Heb ik geen hoge pet vanop.
(het nadeel is, er zijn bijna geen andere bedrijven die hier in zitten en dat weten ze heel goed.)