ik had na een grove meting plus een aantal meter reserve in totaal 101 meter afwerklatten besteld.
ik dacht dat ik daarmee genoeg had voor de punt en de salon. helaas bleek ik iets te enthousiast te zijn geweest. die 101 meter was ik al kwijt in de punt alleen..... dus de volgende 52 meter is ook al weer binnen!

dit wordt onze "natte cel"

na een schuur beurt lakt mijn schoonvader alles gelijk voor de eerste keer.

lijstwerk rond het dakluikje

langs de wanden

een hoop passen en meten, daarna keurig verdelen voor de messing schroeven.

zo ziet het er uit na een keertje lakken. we zijn erg blij met het resultaat!

alle latjes hebben minimaal 1 keer de freesmachine gezien. overal een rond kantje aan of een ander vormpje.

het grote dakluik.

lijstwerk klaar!

een optisch bedrog foto. leuk effect!

na alles nog twee keer gelakt te hebben vonden we het plafond wel goed genoeg. de spotjes er in en spanning er op!
licht in de tent!

lijstwerk rondom de entree van de salon naar de punt. dit maak ik weer van teak hout.

lijstwerk rondom in de salon voor de gordijnrails. ik wilde deze uit het zicht hebben dus overal een extra profiel.

de deuren van de kast, wc en ankerlier zitten er in. volgens mij ben ik redelijk klaar in de punt!
nu verder met de salon. de keuken, stuurstand zitje en onze bank/bed maken. het hout staat klaar.
de dagen gaan erg snel, we willen echt op vakantie met onze boot dus er is nog veel werk te verzetten. als we op 90% komen vind ik het al goed.
we doen ons uiterste best en ik pak elk uurtje dat ik heb aan! werk genoeg zeg maar....