Na een lange pauze zijn we er weer.
Door corona en familie omstandigheden weinig gedaan en ook weinig gevaren.
Stuurhut de eerste isolatie gedaan en een vlakke vloer gelegd.
Deze liep 3 kanten op rond en 7 cm schuin naar voren zodat je het idee had dat je voorover van de stuurstoel afzakte.
Nu een cement vloer gelegd en dat werkt prima.
Nu binnen aan de gang geweest, puur voor het gemak.
De oude petroleum kachel was heel mooi maar gebruiks onvriendelijk.
Ik was de aan-uit knop en de thermostaat.
Daarbij is de petroleum nou niet echt voordelig geworden.
Nu een mooie pellet kachel. Werk super en is goed regelbaar, nadat ik de nodige parameters had aangepast.
Maar ja waar laat je de nodige pellets zonder dat je er veel voor hoeft te doen.
De ruimte in de slaapbank was er wel maar heel slecht toegankelijk.
Het werd dus weer eens tijd voor een creatieve oplossing.
Het idee was een luikje schuivend schot en een draadeind.
Op de kopkant kan ik hem met de hand of met de schroeftol aandraaien.
Die schroeftol zal waarschijnlijk alleen gebruikt worden om hem terug te draaien, is toch 160 cm.
Wel een kogellager geplaatst want de trekkracht was toch wel groot.
Dan blijft er nog één probleem over en dat is wat heb ik nog.
Want je gooit er 120 kg in, dekseltje dicht en stoken maar.
Om nu een klein beetje te weten wat er nog is een hele simpele oplossing gevonden.
Een zware magneet in de schuif gemaakt, en een klein magneetje aan de buitenkant.
Nu is duidelijk te zien waar de schuif staat.
Buiten nog een paar extra panelen geplaatst, in de zomer heb ik genoeg aan de 4 op de stuurhut, maar in het voor en na seizoen kan ik wel wat extra gebruiken. Dus dit is de zomer opstelling.
En als het zonnetje wat lager gaat staan dan klappen we de zaak open voor wat extra zonnen energie.
Alles bij elkaar toch nog veel hobby uurtjes.
Groetjes Louis.
Voor elk probleem is er een oplossing,dus dat is het probleem niet.
De oplossing,dat is het probleem.