verloop ombouwen Sambeek RWS73

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
sambeek

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door sambeek »

ruudvanes schreef:Okay, recherche 2. Ik zal het doorgeven aan de recherche :D :) :roll: .

Overigens zag ik de Sambeek er niet tussen staan... Is die dan zo veel nieuwer ?
De Sambeek is iets ouder maar scheelt niets. '73. Ik weet dat ie in +/'94 naar RWS is gegaan of zelfs daar een andere RWS dienst is gegaan.
Zoals de naam al aangeeft bij de plaats en sluizen SAMBEEK dienst gedaan. Heb wel eens geprobeerd te achterhalen waar schip zijn tijd heeft doorgebracht tussen '73 en '94 maar nooit zo kunnen vinden.
Ik zou RWS kunnen bellen en vragen of die het nog kunnen achterhalen.
Ik denk dan ook dat ie in het verleden niet als RP heeft gevaren. Zijn dienst nr. was/is 252 73 (staat nu als registratie als snelvarende boot) :wink:
Ik zal zeker op je facebook pag. kijken. Leuk :)
Laatst gewijzigd door sambeek op zo 22 feb 2015 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
groet Terpstra / SAMBEEK
sambeek

Bericht door sambeek »

De Stoere schreef:Ik heb hem naast mijn toegansluik en naast mijn toegansdeur van de kajuit zitten,dus op het dak van de stuurhut
Bij jouw zou dat niet gaan omdat je dak veel te hoog is.
Als ik het schat is het bij mij ongeveer 110 a 120 hoog.
Ik volg alles wat je aan het maken ben,erg intressant allemaal.
Ben heel benieuwd of het je gaat lukken
Succes René ( De Stoere).
Hoi, waar jij schuifluik hebt is bij mij er een bak opgezet. (zal even foto zoeken) daar zou ik hem wel naast kunnen plaatsen maar vind het eigenlijk niet mooi staan. Mijn dak hoogte zal wel iets meer zijn dan 1.20, ik schat 1.60. Ik heb echter daar ook een verhoging zitten waar machinekamer luik op zit.
Het zou in die zin wel goed mogelijk zijn. Eens een nachtje over slapen.

Afbeelding Dat zou dan moeten komen tussen schoorsteen (bij airco) en zwarte (pikhaak) houders.
groet Terpstra / SAMBEEK
ruudvanes

Bericht door ruudvanes »

Afbeelding

Heb jij nergens zo'n bouwnummerplaatje zitten dan ? Je zou dan in de lijst kunnen kijken wat zijn oorspronkelijke afleveradres was...
sambeek

Bericht door sambeek »

Hallo Ruud,
Nee volgens mij heb ik niet z'n plaatje. Althans als zodanig niet opgevallen.
Zal eens kijken of het in papierwerk vermeld staat wat aanwezig was op boot bij aankoop.
Ik heb al wel even door je Facebook gebladerd, ook een hele verbouwing, maar wordt wel netjes hoor.
Ha, ik heb voor registratie 'snelle motorboot' het dienstnr. 252-73 opgegeven , met foto! :? was toen goedgekeurd.
groet Terpstra / SAMBEEK
Klaver vier

Bericht door Klaver vier »

Daar zit hij naar mijn mening ook het beste,maar dan moet die airco ergens anders.
Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
sambeek

Bericht door sambeek »

De Stoere schreef:Daar zit hij naar mijn mening ook het beste,maar dan moet die airco ergens anders.
Gr René ( De Stoere).
Nou, die gedachte had ik nou ook :D
groet Terpstra / SAMBEEK
Evert
Contacteer:

Bericht door Evert »

Als je die machinekamer ingang rechttrekt heb je volgens mij een heerlijk platform om buiten op te sturen.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
sambeek

Bericht door sambeek »

Evert schreef:Als je die machinekamer ingang rechttrekt heb je volgens mij een heerlijk platform om buiten op te sturen.
Inderdaad dat zou kunnen, maar......... mijn kleinkinderen vinden dat luik een super glijbaan. Dus dat gaat ie niet worden. :)
groet Terpstra / SAMBEEK
Klaver vier

Die plek waar de airco staat is perfect.
Wat een probleem kan zijn is de kabels van de morse bediening en de bedrading.
Bij mij was het voordeel dat er onder waar ik het dashboard er op gelast heb een koker zat van de verwarming en de airco,hier kon ik zo doorheen met de morse kabels en de bedrading.
Het enigste nadeel dat ik heb is dat ik één roerstandmeter heb en dat als ik achteruit vaar de meter verkeerd om aangeeft,maar ik ben er inmiddels aardig aan gewend.
Ik heb weinig ruimte onder het dashboard buiten anders zette ik er nog een meter onder die contra draait.
Je moet tenslotte blijven prutsen
Gr René ( De Stoere)
Klaver vier
sambeek

Bericht door sambeek »

groet Terpstra / SAMBEEK
ruudvanes

Bericht door ruudvanes »

Ben bij de Stormmeeuw druk doende met de besturing. Mijn reductiekast bleek idd niet origineel en zorgde dat de boot naar links ging als ik naar rechts stuurde. Die is er nu tussenuit. Ik ga zondag kijken bij Gijs Bom hoe hij de stuurlijn heeft verbouwd. Hij heeft de remveer naar achteren in de boot verplaatst, vlakbij de Schottel. Ook heeft hij elektrische stuurbekrachtiging gemonteerd en kan hij sturen met een joystick.

Hebben jullie ervaring of foto's van zo'n Elctrical Power Steering ? Ze zitten bv op een Opel Corsa-B. Gijs Bom heeft het laten doen bij www.EZpowersteering.nl , maar die vragen inmiddels Euro 1250,--! Zo'n EPS van een Corsa-B kost Euro 125,- op de sloop...

Afbeelding
sambeek

Bericht door sambeek »

Ga je de mechanische besturing er geheel uithalen, of zit die er al niet meer in. Als die er nog wel in zit,
kun je dan het elektrische stuurmechanisme ontkoppelen?
Nu heb ik net nog een keertje naar je youtube filmpje gekeken, zie ik verder geen roerwiel, maar wat mij eigenlijk verbaast
is één keer tikje tegen joystick en je schroef draait 180 graden? Hij stopte pas bij bovenste groene lampje. :?

Inmiddels heb ik de benodigde ketting tandwielen, ketting en wormwiel set 16:1 reductie besteld.
Ben reuze nieuwsgierig of en hoe dit strakst gaat werken, op de Sambeek.
groet Terpstra / SAMBEEK
Klaver vier

Gijs bom heeft achter zijn stuurhuis een zelfde besturing als jullie binnen hebben,maar dan op een standconsol
Dit is origineel van schottel,ziet er wel erg mooi uit.
Ik wist niet dat hij ook met een joystick kon sturen, dat heeft hij denk ik dan pas.
Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
ruudvanes

Bericht door ruudvanes »

Als ik de spanning van de stappenmotor af haal, staat hij meteen in vrijloop. Ik laat de kettingbesturing verder eigenlijk in tact. Zoals het origigineel was/is en plaats ergens op de as een poellie, die met een snaar door een stappenmotor wordt verdraaid. Zo'n stappenmotor heeft enorm veel kracht en is volledig elektronisch te besturen via een potmeter of laptop.
ruudvanes

Bericht door ruudvanes »

Kende je de link naar de Domeinen, waar je Schottel ooit verkocht is ?

http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/ ... fotos=9954
Plaats reactie