En roest...menig boot is lek na het afspuiten op de werf...(ik kan erover meepraten)7kinderen schreef:Wat dacht je van puur teerBoekel schreef:Hoeveel boten zullen er wel niet drijven op stukken dakbedekking...
Daar drijft ook nog een leger van schuiten op.
Aak- Scouting Hank
Moderators: sailor wim, frank
-
- Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip. - Contacteer:
Re: Aak- Scouting Hank
persoonlijk heb ik niets met dubbelen. ik zet altijd gewoon een stuk in. is over het algemeen minder werk dan dubbelen. het scheelt een hoop vervelend las en slijpwerk en ziet er veel beter uit. Bij mijn pakschuit gaat uiteindelijk ook het hele vlak en kimmen eruit.
een expert is iemand die alles al een keer fout heeft gedaan!
Ik vind dubbelen ook niet de beste oplossing, maar we doen het juist omdat het makkelijker is en tijd scheelt.meester schreef:Ik zet altijd gewoon een stuk in. is over het algemeen minder werk dan dubbelen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
licht ook een beetje aan de boot/rompvorm die je hebt, als je bij een sleepboot een stuk erin zou zetten, zit er geen recht stuk aan, een praam zou gemakkelijker gaan.
en natuurlijk ook niet onbelangrijk de plaat dikte, sleepboot is ongeveer 6a8mm, kruisertje is denk ik een mm of 4, en dat scheelt een slok op een borrel.
gr.wout
en natuurlijk ook niet onbelangrijk de plaat dikte, sleepboot is ongeveer 6a8mm, kruisertje is denk ik een mm of 4, en dat scheelt een slok op een borrel.

gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Nagels uitboren,oude plaat gebruiken als mal (voorbeeld)
Berg zand ,juiste hamers,en gewoon gaan kloppen.En anders met water en vuur.
Wat ze vroeger konden,kunnen wij ook,............als we de tijd er maar voor hebben,en die komen we juist te kort.
gr Paul

Berg zand ,juiste hamers,en gewoon gaan kloppen.En anders met water en vuur.
Wat ze vroeger konden,kunnen wij ook,............als we de tijd er maar voor hebben,en die komen we juist te kort.
gr Paul

Nou, wij hebben in ieder geval ons doel bereikt. Voor een een vereniging zonder geld waar naast dit bootje al veel te veel tijd in gaat zitten vind ik het een goed resultaat. Nouja, een goed resultaat??
Toen we vanavond het bootje afleverden bij JC Straaltechniek ontdekten we nog een ienieminie gaatje onder de waterlijn!! Daar kan ik echt van balen! Het was toevallig dat het licht van de tractor er onder scheen, anders hadden we hem niet gevonden. Toch balen
Toen we vanavond het bootje afleverden bij JC Straaltechniek ontdekten we nog een ienieminie gaatje onder de waterlijn!! Daar kan ik echt van balen! Het was toevallig dat het licht van de tractor er onder scheen, anders hadden we hem niet gevonden. Toch balen

we hadden een keer een oud bootje opgekalefaterd en we hadden de looplamp aan laten staan (vergeten), toen we avonds het licht in de hal uitdeden leek het net een lampion, en we dachten dat we bijna klaar waren.
gr.wout
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Jaaa, en dan eindelijk.. na al dat lange wachten.. Ben ik bij de straler langs geweest!!
Ik hoop jullie morgen meer te kunnen vertellen maar de teaser vind je hier: http://www.facebook.com/Scoutinghank
Ik hoop jullie morgen meer te kunnen vertellen maar de teaser vind je hier: http://www.facebook.com/Scoutinghank