eerste foto
Moderators: sailor wim, frank
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: za 31 dec 2011 20:17
- Locatie: Geertruidenberg
Re: eerste foto
Ziet er allemaal verdomt goed uit. Duidelijk te zien dat je de lat hoog weg legt.
Weet niet hoever je intussen met je dashboard bent maar als alles zo mooi word zou ik het motorpaneel uit elkaar halen en de meters los monteren.
Zijn zo te zien 7 ronde gaten dus dat moet een makkie voor je zijn.
En het paneel van de boegschroef , is dat vaartechnische Makkelijk zo boven de gashandel ?
Gewoonlijk monteren wij gashandel rechter hand , boegschroef linker hand .
Het blijft natuurlijk je eigen ding maar bij manoeuvreren staat de gashandel in de hogen stand en dan duidelijk in de weg voor de boegschroefbediening.
Succes met de verdere verbouwing .
Gr Louis
Weet niet hoever je intussen met je dashboard bent maar als alles zo mooi word zou ik het motorpaneel uit elkaar halen en de meters los monteren.
Zijn zo te zien 7 ronde gaten dus dat moet een makkie voor je zijn.
En het paneel van de boegschroef , is dat vaartechnische Makkelijk zo boven de gashandel ?
Gewoonlijk monteren wij gashandel rechter hand , boegschroef linker hand .
Het blijft natuurlijk je eigen ding maar bij manoeuvreren staat de gashandel in de hogen stand en dan duidelijk in de weg voor de boegschroefbediening.
Succes met de verdere verbouwing .
Gr Louis
Voor elk probleem is er een oplossing,dus dat is het probleem niet.
De oplossing,dat is het probleem.
De oplossing,dat is het probleem.
- paure nesci
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: vr 14 mar 2014 11:50
- Locatie: Cuijk
Re: eerste foto
Hmmmmmm........ het DTN dashboard leegtrekken en los monteren daar had ik nog niet aan gedacht, dat kan wel eens een optie zijn.
die boegschroefbediening zit daar prima, als ik m bedien staat de gashandle meestal recht naar boven of hooguit 45graden naar voor........
maar als dat grote grijze vlak toch gaat vervallen, t wordt weer even puzzelen.
die boegschroefbediening zit daar prima, als ik m bedien staat de gashandle meestal recht naar boven of hooguit 45graden naar voor........
maar als dat grote grijze vlak toch gaat vervallen, t wordt weer even puzzelen.
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di 29 okt 2013 16:49
- Info: Luxe motor Iris
ligplaats Amsterdam
werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.
28.03 x 5.06 x 1.00 m
Daf 575 met turbo 120 PK
ZF electro magnetische keerkoppeling
Re: eerste foto
Mooi verslag, daar gaan mijn handen weer van jeuken 

- paure nesci
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: vr 14 mar 2014 11:50
- Locatie: Cuijk
Re: eerste foto

zo ziet dat er aan de binnenkant dus uit, nog meer spaghetti....

maar wel n goed idee, het org.paneel blinkt uit van lelijkheid, weg dat plastic.

zoiets zou het moeten gaan worden, de gele dingen beelden schakelaars uit en daarnaast een controle lampje van hetzelfde model als de orginele DTN lampjes (conrad)
de bout met moer is de morsehandle en de klokken spreken voor zich.....rechtsonder het contactslot.

hier bovenin komen dieptemeter , marifoon , radio , gps , en nog wat 12 volt en USB contacten.....
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: za 31 dec 2011 20:17
- Locatie: Geertruidenberg
Re: eerste foto
Ziet er inderdaad een stuk beter uit.
Dan heb ik toch nog een tip voor je, plaats het niet in een mooi gelakte plaat.
Ziet er heel mooi uit maar dat duurt niet zo lang .
Met een formica toplaag blijft hij langer mooi en is makkelijk schoon te houden.

Zou zoiets kunnen worden.
Bij ons maken ze eerst de onderplaat pas en als alles goed is word hij beplakt.
Dan de boven frees of kopieerfrees er over en klaar.
Gr Louis
Dan heb ik toch nog een tip voor je, plaats het niet in een mooi gelakte plaat.
Ziet er heel mooi uit maar dat duurt niet zo lang .
Met een formica toplaag blijft hij langer mooi en is makkelijk schoon te houden.

Zou zoiets kunnen worden.
Bij ons maken ze eerst de onderplaat pas en als alles goed is word hij beplakt.
Dan de boven frees of kopieerfrees er over en klaar.
Gr Louis
Voor elk probleem is er een oplossing,dus dat is het probleem niet.
De oplossing,dat is het probleem.
De oplossing,dat is het probleem.
Re: eerste foto
waarom zou een gelakte plaat niet lang mooi blijven ?
Mijn dashboard zit ook in een gelakte plaat, welliswaar 8 lagen en steeds licht geschuurd.
Maar ziet er nog steeds netjes uit.
Overigens goed besluit om dat DTN paneel te ontleden !!
Mijn dashboard zit ook in een gelakte plaat, welliswaar 8 lagen en steeds licht geschuurd.
Maar ziet er nog steeds netjes uit.
Overigens goed besluit om dat DTN paneel te ontleden !!
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: za 31 dec 2011 20:17
- Locatie: Geertruidenberg
Re: eerste foto
Dat licht natuurlijk ook veel aan hoe je er mee omgaat.
Maar regelmatig moet ik zo'n dashboard uit elkaar halen om te laten schilderen , en dan heb je veel werk.
Formica is een mooi alternatief en in vele uitvoeringen leverbaar.
Is natuurlijk je eigen keuzen maar ik zou nooit (hoe mooi het ook is )een gelakte plaat gebruiken .
Gr Louis
Maar regelmatig moet ik zo'n dashboard uit elkaar halen om te laten schilderen , en dan heb je veel werk.
Formica is een mooi alternatief en in vele uitvoeringen leverbaar.
Is natuurlijk je eigen keuzen maar ik zou nooit (hoe mooi het ook is )een gelakte plaat gebruiken .
Gr Louis
Voor elk probleem is er een oplossing,dus dat is het probleem niet.
De oplossing,dat is het probleem.
De oplossing,dat is het probleem.
- FransvanNispen
- Berichten: 560
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012 15:55
- Locatie: Geertruidenberg
Re: eerste foto
kwestie van vóór en tegens, en hoofdzaak. de persoonlijke mening, en wat past mooi bij de boot.
dat was voor mij de rede om hout te nemen. en mij dashboard is nog wel buiten..
ergens bij het draadje over de nieuwe fototoevoegapp staat er een foto van.
groet
Frans
dat was voor mij de rede om hout te nemen. en mij dashboard is nog wel buiten..
ergens bij het draadje over de nieuwe fototoevoegapp staat er een foto van.
groet
Frans

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
- paure nesci
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: vr 14 mar 2014 11:50
- Locatie: Cuijk
Re: eerste foto
Kwestie van smaak ook, maar ook het totaalplaatje.
daar waar eigenlijk het hele interieur mahonie, en andere mooie blanke houtsoorten is, ga ik geen geborsteld rvs of plastic of formica gebruiken......
als ik een ondehoudsvrije boot zou willen dan had ik een whaly roeiboot aan moeten schaffen.........
zo probeer ik ook zo veel mogelijk messing en brons voor het hang en sluitwerk te gebruiken (en aan dek ook) en zo min mogelijk alu. En rvs......
het zal dus nooit een bayliner worden en dat is maar goed ook.
daar waar eigenlijk het hele interieur mahonie, en andere mooie blanke houtsoorten is, ga ik geen geborsteld rvs of plastic of formica gebruiken......
als ik een ondehoudsvrije boot zou willen dan had ik een whaly roeiboot aan moeten schaffen.........
zo probeer ik ook zo veel mogelijk messing en brons voor het hang en sluitwerk te gebruiken (en aan dek ook) en zo min mogelijk alu. En rvs......
het zal dus nooit een bayliner worden en dat is maar goed ook.
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 07 dec 2014 16:35
- Locatie: World
- Info: Op onze site, www.deheavymetal.nl lees je ons blog. Nu al meer den 5 jaar zeilen. Vooral in de Carieb. Altijd warm
- Contacteer:
Re: eerste foto
Mooi werk man!
Ga zo door.
Gegroet,
Koen

Ga zo door.
Gegroet,
Koen

- Marie Christina
- Berichten: 5019
- Lid geworden op: zo 21 aug 2011 07:59
- Locatie: Noord Drenthe
Re: eerste foto
Ik heb mijn dashboard ook vernieuwd en behandeld met lakbeits.
Ziet er nu, na een seizoen van intensief gebruik, nog prima uit,hoor.
Ziet er nu, na een seizoen van intensief gebruik, nog prima uit,hoor.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
- paure nesci
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: vr 14 mar 2014 11:50
- Locatie: Cuijk
Re: eerste foto

een "gewoon"stukje multiplex behandelen met waterbeits doet wonderen.....

een keer lakken doet nog meer wonderen......

4 keer lakken, spreekt voor zich......
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
-
- Berichten: 492
- Lid geworden op: wo 10 jul 2013 10:55
- Locatie: IJmuiden
- Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk
Mijn project
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=7&t=1453
- quichot
- Berichten: 2070
- Lid geworden op: di 14 jul 2009 00:14
- Locatie: Amsterdam
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Re: eerste foto
Even een zijspoortje: Paure Nésci, uit welke taal of cultuur stamt dat? Ik vermoed dat het iets betekent als 'geen vrees' of 'ik vrees niets', maar in deze vorm is het noch Italiaans, noch latijn.
Ik ben misschien niet helemaal goed bij mijn hoofd, maar zulke dingen interesseren mij!
Ik ben misschien niet helemaal goed bij mijn hoofd, maar zulke dingen interesseren mij!

De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
- paure nesci
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: vr 14 mar 2014 11:50
- Locatie: Cuijk
Re: eerste foto
We zijn allemaal niet zo goed bij ons hoofd, daarom voelen we ons ook wel thuis op dit forum
paure nesci is noch spaans noch latijn, hebreeuws of oekraiens.....het is een provencaals dialect verbasterd Frans dus......het betekend zoeits als......
nieuwsgierig ?.......
het betekend zoiets als : arme onnozelaar....(simpele ziel)
dit komt uit een boek van Frederique Hebrard , terug naar de provence

paure nesci is noch spaans noch latijn, hebreeuws of oekraiens.....het is een provencaals dialect verbasterd Frans dus......het betekend zoeits als......
nieuwsgierig ?.......

het betekend zoiets als : arme onnozelaar....(simpele ziel)
dit komt uit een boek van Frederique Hebrard , terug naar de provence
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....