verloop ombouwen Sambeek RWS73
Moderators: sailor wim, frank
- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73
Maar dan komen we weer terecht in de discussie of de lagers van de schroef zich lenen voor trekken en duwen.......
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
Ik denk niet dat we in die zelfde discussie terecht komen gezien, toen ik de boot net had en mij bevreemde dat de schroef zoveel werking had in neutraal stand,
men mij melde dat ze er ook wel eens een Twin disc koppeling er op zette. Daarbij de achteruitstand blokkeren.
Dus alleen inschakelen "vooruit" en de schroef 180gr. draaien.
Ik heb gister al opdracht gegeven magn.kopp. te reviseren maar gister avond nog een mailtje gestuurd of een Twin disc niet een ander alternatief is. (misschien beter)
men mij melde dat ze er ook wel eens een Twin disc koppeling er op zette. Daarbij de achteruitstand blokkeren.
Dus alleen inschakelen "vooruit" en de schroef 180gr. draaien.
Ik heb gister al opdracht gegeven magn.kopp. te reviseren maar gister avond nog een mailtje gestuurd of een Twin disc niet een ander alternatief is. (misschien beter)
groet Terpstra / SAMBEEK
-
- Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip. - Contacteer:
Ik ken tenminste één iemand die dit heeft gedaan, die zijn nu op vakantie maar ik kan navragen of ze dit nog zo gebruiken en of dit bevalt / problemen geeft.careljan schreef:Maar dan komen we weer terecht in de discussie of de lagers van de schroef zich lenen voor trekken en duwen.......
-
Ik heb exact de zelfde koppeling,deze laat de schroef ook een heel klein beetje mee draaien in zijn vrijstand.
Ik vindt het heel makkelijk,als je bijvoorbeeld ergens voor ligt laat je hem in vrijstand in tegengestelde richting van waar je heendrijft staan en houd je hem heel makkelijk op z'n plek,alleen af en toe een beetje corrigeren met de trekrichting van de schroef.
Volgens mij zijn er op de schottelclub ook schottels met een keerkoppeling,maar mij lijkt het erg veel verwarring geven.
Terpstra veel succes wat het ook wordt,ik ben zeer benieuwd.
Gr René ( De Stoere).
Ik vindt het heel makkelijk,als je bijvoorbeeld ergens voor ligt laat je hem in vrijstand in tegengestelde richting van waar je heendrijft staan en houd je hem heel makkelijk op z'n plek,alleen af en toe een beetje corrigeren met de trekrichting van de schroef.
Volgens mij zijn er op de schottelclub ook schottels met een keerkoppeling,maar mij lijkt het erg veel verwarring geven.
Terpstra veel succes wat het ook wordt,ik ben zeer benieuwd.
Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
Het blijft gewoon de magneet koppeling van Schottel.
Een Twin Disc zou wel kunnen maar uiteindelijk maakt het niets uit in kosten. De aandrijfas en montage punten op hoofdmotor zal ook aangepast moeten worden bij een Twin-Disc.
Dus houden we het bij het originele.
Als het goed is eind volgende week klaar.
Stoere je hebt inderdaad gelijk, een iets draaiende schroef heeft ook zo zijn gemak.
Een Twin Disc zou wel kunnen maar uiteindelijk maakt het niets uit in kosten. De aandrijfas en montage punten op hoofdmotor zal ook aangepast moeten worden bij een Twin-Disc.
Dus houden we het bij het originele.
Als het goed is eind volgende week klaar.
Stoere je hebt inderdaad gelijk, een iets draaiende schroef heeft ook zo zijn gemak.
groet Terpstra / SAMBEEK
-
Sambeek .ik denk helaas dat het niet meer nodig is maar ik heb een heleboel gegevens en tekeningen van de koppeling bmk80 zelfs onderdelen lijsten.
Ik kwam er vanmiddag bij toeval achter anders had ik wel eerder gereageerd.
Mocht je nog iets nodig hebben dan hoor ik het wel,al vrees ik dat het niet meer nodig is.
Gr René( De Stoere)
Ik kwam er vanmiddag bij toeval achter anders had ik wel eerder gereageerd.
Mocht je nog iets nodig hebben dan hoor ik het wel,al vrees ik dat het niet meer nodig is.
Gr René( De Stoere)
Klaver vier
Dank je René, is inderdaad niet meer nodig. Deze had ik al via Schraven.
Inmiddels is de hele kast gereviseerd. Alles nieuw. (op het huis na)
De koppeling vrijdagmiddag terug geplaatst daarvoor eerst de olie koeler schoongespoeld met nieuwe olie.
Daar kwam nog al wat drab uit, moet ik zeggen.
sorry voor de grote foto's.

https://www.facebook.com/photo.php?v=1496334380608139
Inmiddels is de hele kast gereviseerd. Alles nieuw. (op het huis na)
De koppeling vrijdagmiddag terug geplaatst daarvoor eerst de olie koeler schoongespoeld met nieuwe olie.
Daar kwam nog al wat drab uit, moet ik zeggen.
sorry voor de grote foto's.

https://www.facebook.com/photo.php?v=1496334380608139
groet Terpstra / SAMBEEK
- sailor wim
Prima plaatjes, bedankt voor het plaatsen.sambeek schreef:sorry voor de grote foto's.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Wat een pech, wat een pech
Vanochtend nog even een stukje varen op de Rijn. Kijken of de magn. koppeling zich goed houd.
Helaas deze verliest olie, nu bij het voorlager / kering terwijl letterlijk alles is vervangen binnenin.
(nog geen 3 uur gevaren!)

Vanochtend nog even een stukje varen op de Rijn. Kijken of de magn. koppeling zich goed houd.
Helaas deze verliest olie, nu bij het voorlager / kering terwijl letterlijk alles is vervangen binnenin.
(nog geen 3 uur gevaren!)

groet Terpstra / SAMBEEK
Van dat soort dingen zakt je de moed in de schoenen, sterkte.
Gr.
Erik
Gr.
Erik
-
Wel heel slordig als hij net is gereviseerd,dat mag toch niet voorkomen bij zo'n bedrijf.
Ben je weer aan de beurt om de hele boel te demonteren
Dat verwacht je toch niet als je net veel geld hebt uitgegeven.
Sterkte er mee
Gr René ( De Stoere).
Ben je weer aan de beurt om de hele boel te demonteren
Dat verwacht je toch niet als je net veel geld hebt uitgegeven.
Sterkte er mee
Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
Dat is inderdaad knap waardeloos,succes verder
grts.Schottel
grts.Schottel
Contact gehad met bedrijf, zou normaal niet moeten gebeuren, maar soms kan er een klein oneffenheidje zijn die dat dan net veroorzaakt.
Nou ja, dat zou kunnen. (wil niet gelijk te hard van stapel lopen)
We gaan gewoon de vaar vakantie aan en houden de boel in de gaten. Misschien dat het lekken overgaat als de kering zich heeft gesetteld.
Indien deze blijft lekken blijft er niets anders over de koppeling weer te demonteren en brengen ze het dan alsnog, in orde. (volgens gemaakte afspraak)
Toppie,
toch?
Busje reserve olie, (5L) heb ik bij me, dus....
Nou ja, dat zou kunnen. (wil niet gelijk te hard van stapel lopen)
We gaan gewoon de vaar vakantie aan en houden de boel in de gaten. Misschien dat het lekken overgaat als de kering zich heeft gesetteld.
Indien deze blijft lekken blijft er niets anders over de koppeling weer te demonteren en brengen ze het dan alsnog, in orde. (volgens gemaakte afspraak)
Toppie,

Busje reserve olie, (5L) heb ik bij me, dus....

groet Terpstra / SAMBEEK
Nou,een goede vakantie gewenst
grts.Schottel.
grts.Schottel.
We duimen dat je vakantie voorspoedig verloopt en dat een volledige demontage niet nodig zalblijken!
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...