verloop ombouwen Sambeek RWS73
Moderators: sailor wim, frank
-
Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73
Careljan.Dan heb je geluk gehad dat je niet verbrand bent.Ik heb een keer en dan niet eens in de zon de boot ontdaan van teer en ik zat s' avonds in het ziekenhuis met een behoorlijk verbrand gezicht en ook nog een beetje teer in mijn ogen,waardoor ik meteen werd doorgestuurd naar de oogarts,ik kan je vertellen dat het geen pretje was.Ik wist dat met teer werken link was in de zon,dus ik werkte aan de schaduw kant en toch was mijn gezicht behoorlijk verbrand.Nu heb ik twee componenten epoxie onder de boot en dat is top,bijna geen omkijken meer na Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Daar had ik dan ook mijn voorzorgsmaatregelen voor genomen. Overall aan, las handschoenen (in de mouwen van de overal en daar elastiek omheen), T-shirt op mijn hoofd met een kijkgat erin gescheurd als een soort bivakmuts, pet eroverheen en volgelaatsmasker voor. Het was dan ook geen pretje kan ik je vertellen. Wat wel weer leuk was, was het ontdekken van verborgen merktekens. En ik heb werkelijk iedere klinknagel van de huid gezien. Je ziet dan toch weer nieuwe dingen in je schip.De Stoere schreef:Careljan.Dan heb je geluk gehad dat je niet verbrand bent.Ik heb een keer en dan niet eens in de zon de boot ontdaan van teer en ik zat s' avonds in het ziekenhuis met een behoorlijk verbrand gezicht en ook nog een beetje teer in mijn ogen,waardoor ik meteen werd doorgestuurd naar de oogarts,ik kan je vertellen dat het geen pretje was.Ik wist dat met teer werken link was in de zon,dus ik werkte aan de schaduw kant en toch was mijn gezicht behoorlijk verbrand.Nu heb ik twee componenten epoxie onder de boot en dat is top,bijna geen omkijken meer na Gr René ( De Stoere).
Waar heb je die 2C epoxy laten doen, en wat kost dat per pakweg strekkende meter schip of vierkante meter huid?
Groet, Karel
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
- Marie Christina
5 Jaar geleden bij Hooghiemstra in Uitwellingerga laten doen.
(Niet echt bij jou in de buurt, maar ter indicatie:)
Ik kreeg geen strekkende meter prijs, maar een z.g. lumpsum: voor deze prijs doen we het.
Mijn onderwaterschip is 9.00 X 3.20 en, op het diepste V-punt, 0,80 meter.
Dat hebben ze toen voor € 2500,- gedaan, incl stralen.
(Niet echt bij jou in de buurt, maar ter indicatie:)
Ik kreeg geen strekkende meter prijs, maar een z.g. lumpsum: voor deze prijs doen we het.
Mijn onderwaterschip is 9.00 X 3.20 en, op het diepste V-punt, 0,80 meter.
Dat hebben ze toen voor € 2500,- gedaan, incl stralen.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
-
Karel .ik heb inmiddels een heel andere boot,die zat al helemaal in de Amerlock,maar er was al heel lang niets aan gedaan,ik heb hem toen met kom staalborstels op de flex helemaal schoon gemaakt en met een speciale thinner gereinigd. en daarna twee lagen amerlock aan gebracht inmiddels hebben we de boot een jaar of 8 en vorig jaar in het nasijzoen heb ik samen met mijn zoon de schottel er afgehaald om eens te kijken hoe het er daar achter uitzag.De bodem zag er nog perfect uit,maar ik heb er toch weer een laag Amerlock overheen gesmeerd,pakking achter de schottel vervangen en alles weer als nieuw.ik kan alleen een oude bon vinden van de prijs 31 08 2009 heb ik voor 5 liter op kleur € 141 betaald.Gr René ( De Stoere). P.S met 5 liter doe ik met gemak de hele boot 10.80 meter
Klaver vier
Voor het geval er iemand nog eens koolteer van een schip wil halen.
Als je de kans heb doe het in de winter,en als het vriest, hoe kouder hoe beter.
Ik heb een keer een stukje gedaan bij min 10,je hoeft er dan alleen maar op te slaan,en het springt er in stukken vanaf. ....... wie weet gaat dat ook wel bij dat antislip spul
gr Paul
Als je de kans heb doe het in de winter,en als het vriest, hoe kouder hoe beter.
Ik heb een keer een stukje gedaan bij min 10,je hoeft er dan alleen maar op te slaan,en het springt er in stukken vanaf. ....... wie weet gaat dat ook wel bij dat antislip spul
gr Paul
Wij hebben het boeisel kaal gemaakt met een perago. Ruim honderd jaar teer eraf. Dat hebben we in oktober november gedaan zodat de teer lekker koud en bros was. Ook geen last gehad van brandplekken.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
koolteer eraf, jammer, ik smeer het er liever op, ook ik heb eens de martelgang meegemaakt, het was net een paar dagen voor de grote vakantie dat ik plotseling op de werf mocht, help yourself zeiden ze daar wij gaan op vakantie en we zien je over 3 weken wel weer, dus wat doe je dan, je gaat je bootje kaal steken met een schrabber, 25 gr. zonnetje erbij en bootje kaal, man verbrand, schrale ogen, lege beurs, wel een mooie kale boot, wat een ellende.
gr.wout
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Wow ik was hier even een heeele tijd niet geweest!
De Sambeek wordt wel super!
De Sambeek wordt wel super!
Harold
Schottelboot "v.h. P9-1" (RP12, P91)
Schottelboot "v.h. P9-1" (RP12, P91)
Dank je Harold, maar eerlijk gezegd, heb afgelopen winter eigenlijk niets gedaan aan boord.
Nou ja, op hoofd en voeten eind bed na dan. Dat heb ik ook in twee keer moeten doen gezien mijn eerste betimmering voor geen meter paste.

De wanden gaan we weer afwerken met Ik denk laminaatdelen. Dit is dus nog niet het eind resultaat.
Nou ja, op hoofd en voeten eind bed na dan. Dat heb ik ook in twee keer moeten doen gezien mijn eerste betimmering voor geen meter paste.

De wanden gaan we weer afwerken met Ik denk laminaatdelen. Dit is dus nog niet het eind resultaat.

groet Terpstra / SAMBEEK
Vandaag natuurlijk een stukje varen. Op amp. meter kan ik zien of mach.kamer vent. inschakelt gezien hij dan even een dipje aangeeft bij starten.
soms laat ie het ook afweten zoals vandaag. Onder het varen even meten of er wel spanning op de draden staat. Had ik beter niet kunnen doen gezien ik per ongelijk + en - kortsloot.
Een behoorlijke tijd aan het zoeken geweest welke zekering er nu uit ligt. Maar helaas, nog niets gevonden. stom stom stom.
soms laat ie het ook afweten zoals vandaag. Onder het varen even meten of er wel spanning op de draden staat. Had ik beter niet kunnen doen gezien ik per ongelijk + en - kortsloot.
Een behoorlijke tijd aan het zoeken geweest welke zekering er nu uit ligt. Maar helaas, nog niets gevonden. stom stom stom.

groet Terpstra / SAMBEEK
Er stond dus spanning op!, en dat wou je weten toch?sambeek schreef:Vandaag natuurlijk een stukje varen. Op amp. meter kan ik zien of mach.kamer vent. inschakelt gezien hij dan even een dipje aangeeft bij starten.

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Tijdens probleem opsporen mach. kamer vent. storing, heb ik afgelopen weekend ook nog wat zekeringen (glas) verwisseld. Er waren nl. twee zekeringen defect. Een ander zekeringetje overgezet om te proberen met gevolg dat de hoofdmotor niet meer uit wilde schakelen.
(deze natuurlijk weer terug geplaatst op z'n plek) Zekeringen besteld en dinsdag middag nogmaals zoeken.
Bedrading 'voor' uitzoeken en doormeten, bedrading ventilator in machinekamer volgen en kijken welke kast deze uitkomt. Uitkomend in kast met aantal relais, zonder beschrijving. Schakelaar op dashboard aantal keren aan en uit en meten.
Lijkt allemaal goed te werken, spanning op één van relais, maar geen draaiende ventilator. Hoofdautomaat eens uit en in geschakeld en hup hij doet het.
Waarschijnlijk slecht contact maken van hoofdautomaat.
Nu blijkt dat het ingebouwde sproeisysteem t.b.v. uitlaat pomp ook niet draait. Deze krijgt wel spanning, watertoevoer open maar geen drup te zien.
Vreemde, je mag aannemen dat wikkeling warm wordt als deze gevoed wordt maar niet kan draaien. Dat is nou niet het geval. Zal de pomp eens loskoppelen voor testopstelling. (later)
Deze pomp was bedoeld om in uitlaat eventuele vonken af te blussen als men in gaswolken voer. (in zijn dienst tijd)

Bedrading 'voor' uitzoeken en doormeten, bedrading ventilator in machinekamer volgen en kijken welke kast deze uitkomt. Uitkomend in kast met aantal relais, zonder beschrijving. Schakelaar op dashboard aantal keren aan en uit en meten.
Lijkt allemaal goed te werken, spanning op één van relais, maar geen draaiende ventilator. Hoofdautomaat eens uit en in geschakeld en hup hij doet het.

Nu blijkt dat het ingebouwde sproeisysteem t.b.v. uitlaat pomp ook niet draait. Deze krijgt wel spanning, watertoevoer open maar geen drup te zien.
Vreemde, je mag aannemen dat wikkeling warm wordt als deze gevoed wordt maar niet kan draaien. Dat is nou niet het geval. Zal de pomp eens loskoppelen voor testopstelling. (later)
Deze pomp was bedoeld om in uitlaat eventuele vonken af te blussen als men in gaswolken voer. (in zijn dienst tijd)
groet Terpstra / SAMBEEK
Vandaag bezig geweest om laminaat tegen wanden te verlijmen.

zo was het

zo wordt het
Had eerst nog wel een beetje twijfel over de juiste kleur keuze, maar ik denk als laatste afwerking met hardhouten hoekstukjes (dus iets donkerder)
dat het waarschijnlijk wel iets lijkt.

zo was het

zo wordt het
Had eerst nog wel een beetje twijfel over de juiste kleur keuze, maar ik denk als laatste afwerking met hardhouten hoekstukjes (dus iets donkerder)
dat het waarschijnlijk wel iets lijkt.
groet Terpstra / SAMBEEK
- Richard van den Berg
- Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat - Contacteer:
Ziet er lekker fris uit.
Wat voor laminaat is het?
Kleur is een persoonlijke smaak en ik hou wel van licht
Wat voor laminaat is het?
Kleur is een persoonlijke smaak en ik hou wel van licht