Ex betonningsvaartuig Zaandam
Moderators: sailor wim, frank
Re: Ex betonningsvaartuig Zaandam
aan de schandpaal nagelen die rukkers.... oranje pakje aan en een prikker in je klauwen en ga maar papier prikken op straat.
Ed
Hebben die dirigenten van de zuidersluis niets gezien .
Geert
Hebben die dirigenten van de zuidersluis niets gezien .
Geert
niet dat ik weet. Maar afgelopen woensdag avond en donderdag avond een hoop jeugd zien zwemmen bij dat steigertje van de maritieme academie. Ze liepen over het steiger en sprongen op hun containers. Wat later zag ik ze aan een stuk oude bekabeling trekken en losrukken om dit vervolgens aan een drijvende steiger te knopen en aan een trap trede van een stuk remmingswerk. Dus een aantal keren er wat van gezegd en wat er terug kwam is nu niet bepaald gezond te noemen. De volgende dag maar even met een motor vletje dat kabeltje er uit gevist voordat deze in de schroef komt.. Ik heb het vermoeden dat die eikels ook bij ons aan boord bezig geweest zijn. zagen met dat mooie weer op een gegeven moment ook enkele spullen van ons welke overboord gegooid waren op de bodem liggen waaronder een zware koker. deze hebben ze ook even fijn op het dek laten kletteren zodat er ook een deuk zit in het houten dek. Maar eens zien wat we er tegen kunnen gaan ondernemen.
- Marie Christina
Vloek en tier!
Oranje pakje?
Stuur ze maar even bij ons aan boord, dan garandeer ik dat ze het nooit meer doen!
Oranje pakje?
Stuur ze maar even bij ons aan boord, dan garandeer ik dat ze het nooit meer doen!
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Hoi ed
Zou een gesprekje met de Wetstraat 1 geen oplossing kunnen bieden.
Die kan M.I een gesprek aan knopen met de academie .
Het is tenslotte hun gebied.
Geert
Zou een gesprekje met de Wetstraat 1 geen oplossing kunnen bieden.
Die kan M.I een gesprek aan knopen met de academie .
Het is tenslotte hun gebied.
Geert
-
- Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU
Ed veel plezier met de bemanning op kamp.
Kevin vind het stiekum toch wel een beetje jammer dat we in Tjechie zitten.
Kevin vind het stiekum toch wel een beetje jammer dat we in Tjechie zitten.
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
Zo eindelijk een beetje tot rust gekomen na een intensief vermoeiende 1 1/2 week
Woensdag in de loop van de middag aan boord gekomen en de auto gelost met tal van zaken welke ik thuis had verzameld voor reparatie of vervanging en aanvulling. In de middag eindelijk gezien wie er nu verantwoordelijk is voor de schade en diefstal van enkele weken geleden. Bij de maritieme academie (komedie) zijn de schepen weg gehaald en in Harlingen afgemeerd. wat rest is een kale steiger met containers en verder niets. Nu gaat de jeugd zwemmen in het kanaal en gebruiken het steiger van die club om lekker te gaan zwemmen en zonnen. op zich niets mis mee maar er zitten een 3 tal jongens bij dat clubje zwemmers die het nodig vinden om alles ook te slopen. het toegangs hek is vakkundig gesloopt (al enkele jaren al stuk maar nu echt) verder vinden ze het geweldig om electra kabels los te trekken en deze in het water te gooien. De containers zijn open gebroken en de inhoud??? als je er wat van zegt nou ja ik geloof dat ik op afdeling 13 lig in het ziekenhuis met een aantal ongeneselijke ziektes..... maar goed heb enkele dagen kunnen broeden op een aantal beschermende maatregelen en geloof me gaat helemaal goed komen
even de beheerder opgebeld van de maritieme komedie en verteld wat er gebeurd is. nou ja kunnen jullie niet een oogje in het zeil houden want wij zijn op vakantie..... ja ik ook als jullie eerst eens zorgen dat het hek gefixst wordt want op deze manier heeft het geen zin. tja.... wij zijn op vakantie.... (zucht.... ik ook)
Gezien de verwachting qua temperatuur maar even een tentje in elkaar geflanst op het achterdek en het voordek om de zon een beetje te weren overdag zodat de temperatuur dragelijker wordt aan dek. onderdag de gehele dag boodschappen gehaald voor een waar leger (35 man/vrouw) Dus ik was versleten na een dagje winkels leeg halen
Vrijdag ochtend vroeg maar eerst even een bij boot tussen de palen laten varen om alle touwtjes weg te halen voordat deze bij ons in de schroef zaten en jawel weer zat er uit gehaald. Na het verhalen 1500 ltr brstf gebunkerd en ondertussen kwamen de kadetten aan boord. Rond 0945 vertrokken om het gemakje naar Enkhuizen. Met een snelheid van 260 rpm (6-7 knots) het kanaal af. op het markermeer het vermogen opgevoerd maar helaas door de aangroei kregen we er nog geen 10 klappen bij.... na jou even stil liggen en overboord gekeken en tja, geloof dat we er verstandig aan gaan doen om in het voorjaar naar de werf toe te gaan voor een flinke knip en scheerbeurt.... dus op het gemakje weer verder richting enkhuizen alwaar we om half 6 afmeerden nadat we wat bagger werkzaamheden hebben uitgevoerd bij de gependam (havenmeester de rekening volgt nog
) Maandag vanuit enkhuizen naar Lelystad gevaren en woensdag richting urk gevaren. Zaterdag rond 1600 vertrokken uit Urk en overnacht in Amsterdam nabij de NSDM werf. Zondag om 1000 vertrokken en om half 12 afgemeerd op de ligplaats. Daar had dat zwemtuig even een tros gespannen tussen de drijfstijger en een verkeersbord zodat we tussen de palen moesten varen om bij onze ligplaats te komen
maar goed we gaan hier eens over babbelen met de eigenaar want vandaag of morgen gebeuren er ongelukken en dan weet niemand van iets.

Afgemeerd Gependam Enkhuizen

Zomaar een plaatje tijdens het varen

De sloepen welke we in bruikleen kregen van de koninklijke marine waarin de kadetjes naar harte lust konden zeilen

Afgemeerd in Lelystad Batavia haven

nog even wat kleine werkzaamheden aan een van de vletten zodat deze er weer knap bij ligt

Tijdens de Vipdag (sponsoren en relaties van alle korpsen) traditie getrouw de blauwe hap. (130 man maaltijd bereid op de Zaandam door ondergetekende) de maaltijd werd genuttigd op een ander schip zodat wij het dek vrij hielden voor de eigen mensen.

Op de laatste avond een bbq gehouden en om de feestverlichting een nautisch tintje te geven onze kerstboom verlichting even aan gezet. Dit werd gevolgd door andere schepen van het zeekadetkorps (geloof dat er heel veel schepen aan de grond zaten, beperkt of on manoeuvreerbaar, geul gebonden waren of bezig waren met mijnenbestrijdings werkzaamheden

Woensdag in de loop van de middag aan boord gekomen en de auto gelost met tal van zaken welke ik thuis had verzameld voor reparatie of vervanging en aanvulling. In de middag eindelijk gezien wie er nu verantwoordelijk is voor de schade en diefstal van enkele weken geleden. Bij de maritieme academie (komedie) zijn de schepen weg gehaald en in Harlingen afgemeerd. wat rest is een kale steiger met containers en verder niets. Nu gaat de jeugd zwemmen in het kanaal en gebruiken het steiger van die club om lekker te gaan zwemmen en zonnen. op zich niets mis mee maar er zitten een 3 tal jongens bij dat clubje zwemmers die het nodig vinden om alles ook te slopen. het toegangs hek is vakkundig gesloopt (al enkele jaren al stuk maar nu echt) verder vinden ze het geweldig om electra kabels los te trekken en deze in het water te gooien. De containers zijn open gebroken en de inhoud??? als je er wat van zegt nou ja ik geloof dat ik op afdeling 13 lig in het ziekenhuis met een aantal ongeneselijke ziektes..... maar goed heb enkele dagen kunnen broeden op een aantal beschermende maatregelen en geloof me gaat helemaal goed komen

Gezien de verwachting qua temperatuur maar even een tentje in elkaar geflanst op het achterdek en het voordek om de zon een beetje te weren overdag zodat de temperatuur dragelijker wordt aan dek. onderdag de gehele dag boodschappen gehaald voor een waar leger (35 man/vrouw) Dus ik was versleten na een dagje winkels leeg halen

Afgemeerd Gependam Enkhuizen

Zomaar een plaatje tijdens het varen

De sloepen welke we in bruikleen kregen van de koninklijke marine waarin de kadetjes naar harte lust konden zeilen

Afgemeerd in Lelystad Batavia haven

nog even wat kleine werkzaamheden aan een van de vletten zodat deze er weer knap bij ligt

Tijdens de Vipdag (sponsoren en relaties van alle korpsen) traditie getrouw de blauwe hap. (130 man maaltijd bereid op de Zaandam door ondergetekende) de maaltijd werd genuttigd op een ander schip zodat wij het dek vrij hielden voor de eigen mensen.

Op de laatste avond een bbq gehouden en om de feestverlichting een nautisch tintje te geven onze kerstboom verlichting even aan gezet. Dit werd gevolgd door andere schepen van het zeekadetkorps (geloof dat er heel veel schepen aan de grond zaten, beperkt of on manoeuvreerbaar, geul gebonden waren of bezig waren met mijnenbestrijdings werkzaamheden

Wie wij toch tegenkwamen varend van Lelystad naar Urk

Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen

iig bedankt voor de foto
Het moet je toch opgevallen zijn. Zo klein is mijn bootje niet
.
Als je je mail adres pbt stuur ik je de foto wel in het originele formaat.
Evert Jan

Als je je mail adres pbt stuur ik je de foto wel in het originele formaat.
Evert Jan
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
nu ik je pb gelezen heb en je schip gezien hebt op een foto herinner ik me heel vaag dat ik je gezien heb
iig bedankt voor je foto. (staat bij ons op feestbook)
gr Ed

gr Ed
Zoals normaal bij grotere schepen hebben wij aan boord van de Zaandam ook een kabelgat. Het woord gat wordt vaak serieus genomen en met grote regelmaat wordt er dan ook van alles in gestort door iedereen en als je dan "iets" nodig hebt heeft "iemand" dat weer eens in het kabelgat gestort. "iemand" hebben we een aantal keren aangesproken op zijn gedrag maar hij wou zich niet aanpassen en we hebben besloten om hem maar eens over de plint te zetten
.
afgelopen zaterdag had ik iets nodig en na veel zoeken gevonden na heel veel zaken versjouwd te hebben. Niet echt de ideale situatie.... Vanmorgen 715 bakkie aan boord en met volle tegen zin het kabelgat geopend
na 2 uur ploeteren eindelijk een gat geslagen in de zooi welke al jaren aan boord lag en door ons aangevuld met eigen zooi.

Rond 1200 zag het dek er ietwat uit alsof er een bom ontploft was.
na de lunch de boel aangeveegd en begonnen met het sorteren van bruikbare spullen en deze een plekje gegeven in het kabelgat. (kabelgat is over de volle breedte van het schip en 4 mtr diep) het resultaat is verbluffend. Echter door tijd gebrek een aantal zaken wederom op een grote hoop in het kabelgat gestort en deze zullen we komende week maar eens goed uitsorteren. Wat rest is een grote bult rommel aan dek welke we moeten ziet af te storten. (ik hou me hart vast voor de container op de dijk

afgelopen zaterdag had ik iets nodig en na veel zoeken gevonden na heel veel zaken versjouwd te hebben. Niet echt de ideale situatie.... Vanmorgen 715 bakkie aan boord en met volle tegen zin het kabelgat geopend

Rond 1200 zag het dek er ietwat uit alsof er een bom ontploft was.
na de lunch de boel aangeveegd en begonnen met het sorteren van bruikbare spullen en deze een plekje gegeven in het kabelgat. (kabelgat is over de volle breedte van het schip en 4 mtr diep) het resultaat is verbluffend. Echter door tijd gebrek een aantal zaken wederom op een grote hoop in het kabelgat gestort en deze zullen we komende week maar eens goed uitsorteren. Wat rest is een grote bult rommel aan dek welke we moeten ziet af te storten. (ik hou me hart vast voor de container op de dijk

- Marie Christina
Waar blijven inbrekers als je ze nodig hebt?
Neem mee die zooi!
Neem mee die zooi!
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
-
- Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU
Nou ben ik geen inbreker. Maar ik heb gister toch een klein beetje "zooi" mee mogen nemen 

met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
Nou laat dat inbrekende tuig maar weg blijven, we voeren het zelf wel af 
Afgelopen zaterdag ook nog een paar cadeautjes gekregen. Toen het schip in Vlissingen lag heeft de toenmalige beheerder een aantal zaken van boord gehaald tegen "diefstal". Echter toen wij het schip ophaalden en aanspraak maakten op deze zaken wist hij opeens van niets en waren het ineens persoonlijke spullen
Maar goed, Hierdoor missen we enkele spullen welke bij de vaste uitrusting van het schip behoren (2e VHF, dochter kompassen op beide brugvleugels, enkele reserve delen van de hoofdmotor en hulpmotoren, reserve schroef en tal van andere zaken zoals rubberboot en buitenboord motor en reserve gereedschappen)
Afgelopen week hebben wij via een van de leden een 2 tal dochter kompassen gekregen.

Komende winter willen we gaan kijken om deze kompassen schoon te maken en aan te sluiten op het bestaande systeem aan boord. Tevens zullen we een beugel moeten gaan maken zodat de kompassen cardanisch opgehangen kunnen worden op de brugvleugel. uiteraard zullen we de boel zodanig gaan monteren dat als we ze niet nodig hebben we ze kunnen demonteren voor opslag thuis.
gr Ed

Afgelopen zaterdag ook nog een paar cadeautjes gekregen. Toen het schip in Vlissingen lag heeft de toenmalige beheerder een aantal zaken van boord gehaald tegen "diefstal". Echter toen wij het schip ophaalden en aanspraak maakten op deze zaken wist hij opeens van niets en waren het ineens persoonlijke spullen

Maar goed, Hierdoor missen we enkele spullen welke bij de vaste uitrusting van het schip behoren (2e VHF, dochter kompassen op beide brugvleugels, enkele reserve delen van de hoofdmotor en hulpmotoren, reserve schroef en tal van andere zaken zoals rubberboot en buitenboord motor en reserve gereedschappen)
Afgelopen week hebben wij via een van de leden een 2 tal dochter kompassen gekregen.

Komende winter willen we gaan kijken om deze kompassen schoon te maken en aan te sluiten op het bestaande systeem aan boord. Tevens zullen we een beugel moeten gaan maken zodat de kompassen cardanisch opgehangen kunnen worden op de brugvleugel. uiteraard zullen we de boel zodanig gaan monteren dat als we ze niet nodig hebben we ze kunnen demonteren voor opslag thuis.
gr Ed