We hadden een erg mooie ligplaats gevonden aan de middenpijler van de Mariniersbrug, vlak naast het Sail terrein (geen goede foto's van, fototoestel was een paar dagen zoek), vanaf daar via Oosterdok zo het IJ op
Door deze brug helemaal aan bakboord te nemen past het stuurwiel er met 1 a 2 cm speling onderdoor!
Het voelde een beetje als vals spelen, we konden zo invoegen in de file richting IJhaven, dit hebben we iedere dag gedaan (zaterdag 2x)
En hier zie je dan de gekste dingen gebeuren... een Waterboot (meter of 40-50?) die een heel zooitje kleine bootjes onder een loopbrug door perst (waar ze niet allemaal onderdoor pastten voor het gebeuren), grote zeilschepen die ondanks een uitkijk voorop met de boegspriet de mast van de voorganger slopen (en het hek achter platdrukken). een rondvaartboot die dwars onder onze kont vaart en daarmee twee ramen verspeelt, etc. etc.
Oud collega's praten elkaar bij...
Dit apparaat had ook haast geloof ik
Wat kan ik vrolijk kijken
Meisje wilde gelijk een Oving voor haar verjaardag
Allemaal mooi, mooi en mooi.
Nu valt me één ding op betreft foto in het donker.
Het lijkt, maar dat zal ik wel verkeerd zien waarschijnlijk, dat er schepen rood bakboord hebben (zoals het volgens mij zou moeten zijn)
en bootjes waar rood stuurboord zit.
Nog eens goed zitten kijken, ik heb het echt fout. Rechtse jachtje heeft daar waarschijnlijk een reddingsboei hangen, net daarvoor zie ik een groen streepje zitten .