Moderators: sailor wim, frank
Ik ben benieuwd! Dit omdat een belangrijk gegeven van de schroef het zogenaamde "ontwikkeld gestrekt bladoppervlak" is. Dit komt omdat het vermogen dat een schroef aan het water kan overdragen grotendeels afhankelijk is van het bladoppervlak.sambeek schreef:iets smaller, de oude leek het wel op een paar oude voetballen die ze er op hadden geplakt .
![]()
![]()
Dat laatste klinkt me als muziek in m'n oren.dconel schreef:sambeek schreef:Oke, ik haal de helft van m'n verhaal wel weg. De conclusie blijft toch dat ik heel benieuwd ben naar de bevindingen en dat Ballegooij niet voor niets een goede bekendheid heeft en een hele grote klantenkring.
Mij is meermaals verteld dat van antifouling 1 laag genoeg is. Die laag 'slijpt' zichzelf als je vaart, en de laag eronder doet niks. Daarom 1 laag primer, 1 laag van hetzelfde als tot aan het berghout wordt gesmeerd, en dan onder de waterlijn nog 1 laag anti-fouling. Of heb ik me maar wat op de mouw laten spelden??sambeek schreef: Vandaag de eerste anti fouling laag er op. Lekker dik. Nog twee te gaan.
heb ook dat zelfde verhaal van een man die schepen van de marine doet. ik heb ook laag zilverprimer en een laag antifouling.careljan schreef:Mij is meermaals verteld dat van antifouling 1 laag genoeg is. Die laag 'slijpt' zichzelf als je vaart, en de laag eronder doet niks. Daarom 1 laag primer, 1 laag van hetzelfde als tot aan het berghout wordt gesmeerd, en dan onder de waterlijn nog 1 laag anti-fouling. Of heb ik me maar wat op de mouw laten spelden??sambeek schreef: Vandaag de eerste anti fouling laag er op. Lekker dik. Nog twee te gaan.
Gr. Karel
Om even een lullige vergelijking te maken, elk jaar er uit, elk jaar een nieuwe laag. betekend dus 5jaar later 5 lagen.douane schreef:er zit wel wat in als je je boot er 5 jaar in laat liggen ik haal hem iedere winter er uit, toen ik de boot net gekocht had en voor het eerst op de kant heb gehad is alles er afgegaan toen drie lagen primer en een laag antifouling dit jaar er uitgehaald afgespoten en week laten drogen en primer er overheen aankomende week weer in de antifouling zetten.
zie je goedsambeek schreef:Om even een lullige vergelijking te maken, elk jaar er uit, elk jaar een nieuwe laag. betekend dus 5jaar later 5 lagen.douane schreef:er zit wel wat in als je je boot er 5 jaar in laat liggen ik haal hem iedere winter er uit, toen ik de boot net gekocht had en voor het eerst op de kant heb gehad is alles er afgegaan toen drie lagen primer en een laag antifouling dit jaar er uitgehaald afgespoten en week laten drogen en primer er overheen aankomende week weer in de antifouling zetten.
Ik heb 3 lagen in 4-5 jaar.![]()
Misschien zijn het bij mij wel 6 lagen, want zoals ik het er op smeer doet een schilder dat niet, heb ik afgelopen zaterdag gezien. Men smeert er zoveel op dat het net weer mooi zwart c.q. rood lijkt, of dat voldoende is??(zal wel)