als ik jou was zou ik dan ff contact opnemen met die werf. Misschien weten ze er nog wat van af. Ik wil je niet geheel teleurstellen maar vind het verdacht dat de oude eigenaar "ineens" niet bereikbaar is.... Stinkt naar de misdaad
Heb je wat gegevens van het staartstuk? Misschien dat ik nog wat gegevens kan achterhalen vwb de olie. Ik heb nog wat collega's die met deze schepen gevaren hebben.
ik heb geen gegevens van die werf hij vaart verder wel prima ik denk alleen dat er een blad van de schroef iets heeft er zijn verder geen rammeltjes ofzo te horen ook wordt het deel wat ik kan aanraken niet warm ofzo zodra hij uit het water is maak ik even wat foto`s heb op dit moment geen bok vrij om hem op te zetten. heb afgelopen weekend 3 uur gevaren met het schip waarvan 1 uur op 18honderd toeren continu wilde toch eens weten hoe het spul zich hield ik ben stomverbaast hoe hard dit ding gaat als ik eerlijk ben.
douane schreef: wat ik wel verdacht vind is dat die vorige eigenaar niet meer op me mail`s reageerd heb dat schip gekocht en duidelijk gevraagt of er problemen waren met de schottel of de schroef en of het vlak in orde was nu heb ik zo me twijfels bij de schroef gekregen. kan het allleen nog niet zien. schip kan ik er nog niet uithalen.
Misschien heb je in de toekomst hier wat aan. Deze jongens hebben veel van dit soort zaken liggen, betreft schottel
aandrijving. http://www.schravenbv.com/
waarom heb je eigenlijk een boot gekocht zonder hem van onderen te bekijken of te laten keuren? goedkoop kan dan wel heel erg duurkoop worden, vooral met schotteltjes. en met andere boten trouwens ook, ik spreek helaas uit ervaring.
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Ik heb wel mijn hoofdmotor laten controleren, maar ja, ook dat zegt niet altijd alles.
Vorige boot wel laten keuren, 1 1/2 jaar later een nieuwe motor laten plaatsen om van de ellende af te zijn.
Tijdens die keuring was motor prima (ook de olie monsters)dus......, en z'n wilde ben ik ook niet.
douane schreef: wat ik wel verdacht vind is dat die vorige eigenaar niet meer op me mail`s reageerd heb dat schip gekocht en duidelijk gevraagt of er problemen waren met de schottel of de schroef en of het vlak in orde was nu heb ik zo me twijfels bij de schroef gekregen. kan het allleen nog niet zien. schip kan ik er nog niet uithalen.
Misschien heb je in de toekomst hier wat aan. Deze jongens hebben veel van dit soort zaken liggen, betreft schottel
aandrijving. http://www.schravenbv.com/
heel veel dank hiervoor. heb er wel een idee aan overgehouden om er meschien toch een soort van kooi omheen te bouwen
wout.bij schreef:waarom heb je eigenlijk een boot gekocht zonder hem van onderen te bekijken of te laten keuren? goedkoop kan dan wel heel erg duurkoop worden, vooral met schotteltjes. en met andere boten trouwens ook, ik spreek helaas uit ervaring.
gr.wout
nou dat is eigenlijk vrij simpel ik heb nog enig vertrouwen in de mens. heb daarom ook aan de vorige eigenaar gevraagt of hij zeker is dat de bodum en de staat van de schroef goed is heb hem dat in mail laten bevestigen. dus mocht het voorkomen dat het niet zo is lijkt het mij aanemelijk dat ik nog wel wat kan verhalen. heb tenslote ook zijn adres wel.
maar inderdaad ik was behoorlijk in de wolkjes met de boot vooral toen ik naast de motor lag te luisteren hoe mooi en zuiver die loopt. ben zo gek van motoren :p ben nu stikum bezig met een 8 cilinder kromhout
sambeek schreef:Roze wolkjes om je hoofd? en in je ogen!!
Ik heb wel mijn hoofdmotor laten controleren, maar ja, ook dat zegt niet altijd alles.
Vorige boot wel laten keuren, 1 1/2 jaar later een nieuwe motor laten plaatsen om van de ellende af te zijn.
Tijdens die keuring was motor prima (ook de olie monsters)dus......, en z'n wilde ben ik ook niet.
klopt als een bus me vader heeft een grandbank gekocht voor de handel maar een motor is ook in de soep gelopen terwijl die man die het keurde en controleerde zei dat het in orde was en ik liep te schreeuwen tegen me vader dat motor 2 niet lekker fris klonk ik ben wat motoren betreft best wel ziek lig er met me oor naast te luisteren vind het helemaal geweldig
douane schreef:maar inderdaad ik was behoorlijk in de wolkjes met de boot vooral toen ik naast de motor lag te luisteren hoe mooi en zuiver die loopt. ben zo gek van motoren :p ben nu stikum bezig met een 8 cilinder kromhout
even afstoffen.. lange tijd niet aanwezig geweest ben een beetje druk met me bootje bezig. nu ben ik de camera vergeten aan boord want heb toch wel weer wat heibel gehad zeg heb op twee plekken rottigheid gevonden. onder de wc en onder in de kiel bij de oude dieseltank is die rot. ook is de schroef niet al te best meer ligt nu bij bakker in ijlst. ik zal proberen morgen fotos te plaatsen. maakt een hoop duidelijk denk ik zo.
Dat wordt een aanslag op je bankrekening.
maar een troost, gaat bij mij net zo.
Ik was op zoek naar waterbestendig plaatwerk voor in de "natte" ruimte.
Ik zat te denken aan trespa of iets dergelijks om binnenzijde te bekleden van douch ruimte, tjonge wat is dat spul duur.
Moet nu eens kijken of er een andere manier is.
sambeek
ik heb op mijn vorige boot watervast multiplex gebruikt met daarop formica gelijmd, dit kun je in allerlei kleuren krijgen, ook glanzend wit, je lijmt dit op de plaat met bisontix.
ook mijn aanrechtblad is zo verlijmd werkt perfect.
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Ik heb de binnenkant van mij natte cel behandeld met epoxy en dd lak van de ijssel. Houdt het tot nu toe prima en is makkelijk schoon te houden.
De wanden heb ik eert met epoxy ingesmeerd. Daarna de eerste twee lagen dd lak. Toen de hoeken flink afgekit en de volgende lagen dd lak.