verloop ombouwen Sambeek RWS73
Moderators: sailor wim, frank
Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73
Hallo,
nee PUR of PIR bedoelde ik niet.
Ik denk een soort tectyl.
nee PUR of PIR bedoelde ik niet.
Ik denk een soort tectyl.
groet Terpstra / SAMBEEK
pur of pir is isoleren
tectyl is conserveren
tectyl is conserveren
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Juist, mijn vraag was ook wat voor goedje er aan binnezijde machinekamer zit bij een ex beroepsvaart.wout.bij schreef:pur of pir is isoleren
tectyl is conserveren
Daarmee doelde ik op conserveren niet op isolatie.

groet Terpstra / SAMBEEK
Vaak is het gewoon vet. Maar er hoort natuurlijk hoogglans witte lak op. Conserveert goed en is goed schoon te houden.
Evert Jan
Evert Jan
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Ik ben onlangs bij de Cornet Groep in Werkendam langsgeweest en die spuiten dat spul. Je krijgt dan zo'n rubber/kunststof laagje. Het zit ook op ons ex overheids bootje.
http://www.cornetgroep.nl
http://www.cornetgroep.nl
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
En 'dat gaat niet' bestaat niet
bij de verfboer is speciale machinekamer verf verkrijgbaar genaamd danboline, ik gebruik het al jaren op de sleepboot, mooi spul.
http://www.altenamarine.nl/assortiment/ ... liter.html
http://www.altenamarine.nl/assortiment/ ... liter.html
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Hartelijk dank heren.

Opnieuw vullen van cv bombi. uh, niet met diesel hoor!

Opnieuw vullen van cv bombi. uh, niet met diesel hoor!

groet Terpstra / SAMBEEK
Waarom gebruik je niet gelijk anti vries in de systeem? Conserveer je gelijk je cv van binnen uit.
Heb ik gedaan. je ziet nog een beetje het blauwe goedje liggen in frame. 

groet Terpstra / SAMBEEK

Ik neem aan dat het over een misverstand in spraakgebruik gaat. Koelvloeistof of Antivries. Beiden hebben niets te maken met conserveren. Antivries conserveert niet, maar corrodeert. Koelvloeistof conserveert ook niet, maar is in ieder geval niet schadelijk.edje schreef:Waarom gebruik je niet gelijk anti vries in de systeem? Conserveer je gelijk je cv van binnen uit.
Lees hier.
"Conserveer" en "corrodeer" lijken wel op elkaar

gr. Cees
de maker van Vaartips Nederland kennisbank voor pleziervaart en scheepvaarthistorie.
de maker van Vaartips Nederland kennisbank voor pleziervaart en scheepvaarthistorie.
-
Goedenavond hobbyisten!
Mijn compliment voor zoveel ijver in moderniseren, niks mis mee.
Neem mij niet qualijk dat ik uit een geheel ander tijd kom, en je zal later merken,daar verlang en droom je naar terug.
Veel mensen zijn niet in die gelegenheid om al dromende weg onze hobby de herontdekken en verwezenlijken.
Kijk en verwonder, de sixties!

en prachtig blauw branden, hij stook je dr uit!
Groet, en hobby ze, Willem.
Mijn compliment voor zoveel ijver in moderniseren, niks mis mee.
Neem mij niet qualijk dat ik uit een geheel ander tijd kom, en je zal later merken,daar verlang en droom je naar terug.
Veel mensen zijn niet in die gelegenheid om al dromende weg onze hobby de herontdekken en verwezenlijken.
Kijk en verwonder, de sixties!

en prachtig blauw branden, hij stook je dr uit!
Groet, en hobby ze, Willem.

"Het veel goedkopere antivries moet zelf aangemengd worden met water. De toegevoegde hoeveelheid bepaald de mate van vorstbestendigheid":edje schreef:dacht dat er wat verf of verpakkings materiaal in het vlak lag. Nee prima aanpak, Ik wilde het ook doen maar er was er 1 die er al water in gegooid had
Moet nu eigelijk het systeem aftappen en spoelen maar ben nu bezig met een nieuwe boot...)

Laatst gewijzigd door sambeek op do 08 dec 2011 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
groet Terpstra / SAMBEEK
Ben nog nooit roest tegen gekomen in een koelwater systeem, Ja als ze hebben lopen rommelen. maargoed, ik heb goede ervaringen met koelvloeistof(met antievries).
10 december. De nieuwe combi is weer aan de praat... gelukkig.
Duurde even alvorens ik hem aan de gang kreeg. Brandstof leidingen verkeerd op brandstoffilter gemonteerd
Zag de pijltjes niet staan en toen volgens afbeelding in boekje gedaan.....fout!!!

11 december. Nieuwe aluminium steunpunten gelast. Ging een beetje moeizaam. Zekering (aan boord) ging er steeds uit.

Een dwarsbalk onder noodluik met een steunpaal en spanbanden om zijwande in positie te houden.
In principe kan de boel opengezaagd worden. Even het weer afwachten wat dat gaat doen.

Duurde even alvorens ik hem aan de gang kreeg. Brandstof leidingen verkeerd op brandstoffilter gemonteerd

Zag de pijltjes niet staan en toen volgens afbeelding in boekje gedaan.....fout!!!

11 december. Nieuwe aluminium steunpunten gelast. Ging een beetje moeizaam. Zekering (aan boord) ging er steeds uit.

Een dwarsbalk onder noodluik met een steunpaal en spanbanden om zijwande in positie te houden.
In principe kan de boel opengezaagd worden. Even het weer afwachten wat dat gaat doen.
groet Terpstra / SAMBEEK