foto van mijn boot
Moderators: sailor wim, frank
- Eduard
- Berichten: 172
- Lid geworden op: zo 21 feb 2010 11:36
- Locatie: amsterdam
- Info: Priok, Amsterdammertje, 14.20 l, 3.20 b, 1.25 d, 2.70h/1.95h. Bouwjaar 1925. Werf: Stoel en Witsche te Alkmaar. Scania Vabis D8 127pk, Twindisk 3:1. Ligplaats: Amsterdam (Amstel).
merk
Pieter, Tja, ik weet niet sinds wanneer de vlet 'uit' de beroepsvaart is gegaan en ook niet of dat plaatje tussen beugel en kuiprand er toen op is gelast waardoor het merk niet meer volledig leesbaar is. Ik kan niet beoordelen wanneer dat plaatje er op is gelast en waarvoor (misschien om het heklicht te bevestigen?). Ik heb nog niet kunnen zien of de rest van het merk ergens anders op de spiegel te zien is. Het rare van de huidige situatie is dat de letter B door dat plaatje half onzichtbaar is, dus daarom zou je denken het er later op is gelast, gedeeltelijk over het merk heen: als het plaatje er van begin af aan gezeten heeft zou het merk links en rechts van het plaatje er in gestanst kunnen zijn, of moet zo'n merk altijd aaneengesloten aangebracht worden?
Het is gebruikelijk het merk aaneengesloten aan te brengen.

Het brandmerk, het meetbriefnummer en het SI-nummer op de
"Crane Barge 2" van Van Esch Internationaal.

Een ijkmerk met meetbriefnummer.
Tussen twee haakjes; je hebt het schip dus onderhands gekocht! Het is mogelijk dat je daar nog wat mee te doen krijgt als JIJ het schip bij het kadaster in wilt schrijven.

Het brandmerk, het meetbriefnummer en het SI-nummer op de
"Crane Barge 2" van Van Esch Internationaal.

Een ijkmerk met meetbriefnummer.
Tussen twee haakjes; je hebt het schip dus onderhands gekocht! Het is mogelijk dat je daar nog wat mee te doen krijgt als JIJ het schip bij het kadaster in wilt schrijven.
- Eduard
- Berichten: 172
- Lid geworden op: zo 21 feb 2010 11:36
- Locatie: amsterdam
- Info: Priok, Amsterdammertje, 14.20 l, 3.20 b, 1.25 d, 2.70h/1.95h. Bouwjaar 1925. Werf: Stoel en Witsche te Alkmaar. Scania Vabis D8 127pk, Twindisk 3:1. Ligplaats: Amsterdam (Amstel).
Dat zijn duidelijke foto's. Voorlopig heb ik dat op mijn vlet nog niet ontdekt. Maar je opmerking over onderhands gekocht enz. klinkt verontrustend. Wat kan het probleem zijn en waarom zou ik (als recreatie vaarder) de vlet bij het kadaster willen inschrijven? Ik heb de vlet bij een handelaar gekocht, met proforma rekening met omschrijving van de vlet en motor. Volgens mij is dat als eigendomsbewijs wel voldoende. Als ik er niet beroepsmatig mee ga varen hoef ik toch niks met het kadaster?
Maak je maar niet ongerust. Wij kochten in 1974 onderhands een tjalk. 32 jaar later is die notariëel verkocht en in een vloek en een zucht regelde de notaris de overschrijving van de vorige eigenaar, naar ons en vervolgens naar de nieuwe eigenaar. Het enige probleem waar ik tot nu toe wat over gehoord heb, is als er nog een lening met het schip als onderpand loopt. In zo'n geval moet de toenmalige eigenaar opgespoord worden en tot aflossing van die schuld aangezet worden en zoiets kan even duren.
Wanneer je wel en niet een pleziervaartuig inschrijft bij het kadaster is ook mij niet helemaal duidelijk. Daarvoor moet je maar even naar de site van het kadaster gaan.
Wanneer je wel en niet een pleziervaartuig inschrijft bij het kadaster is ook mij niet helemaal duidelijk. Daarvoor moet je maar even naar de site van het kadaster gaan.
- Richard van den Berg
- Berichten: 698
- Lid geworden op: vr 30 nov 2007 23:08
- Locatie: Rustenburg
- Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat - Contacteer:
De vorige boot was bij het kadaster ingeschreven en de nieuwe laat ik ook te boek stellen. Waar anders dan bij Kadaster kan er van alles over lezen.