zo daar ben ik maar weer eens, schiet aardig op richting de zomer. en na 4 jaar klussen ziet het er naar uit dat hij dit jaar het water in raakt.

kurk aan de binnenzijde geplakt ter isolatie.

eerste raam weer geplaatst, uurtje bezig geweest in mijn eentje. volgende dag drie ramen geplaatst in half uurtje samen met mijn schoonvader.

schroefas geplaatst en gat gemaakt voor python drive.

alles mooi in lijn na een hoop proberen. schroefas draait met 1 vinger rond.

motor geplaatst nadat ik zelf de motorsteunen opnieuw heb moeten ontwerpen en maken. laten uitsnijden op mijn werk van 16 mm staal. moet wel goed zijn dacht ik zo.

langzaamaan komt er weer een vloer in de boot. zonde... liep veel lekkerder door de boot zonder het frame! haha

dit zijn foto's van het voorjaar. bij mooi weer ook weer buiten aan de gang. hier verder met de schroefas en hak.

zoiets is het geworden. en er tevreden over.

vloerplaten worden ook al weer gezaagd en op zijn plek gelegd. het wordt in 1 keer een boot.

ja en als je een vloer hebt kun je die gelijk weer vol zetten met je rotzooi.....

er hoort ook nog zoiets onder een boot als een roer heb ik mij laten vertellen. hier ben ik bezig om de roerkoning er in te lassen.

niet de beste foto maar dit is de deelbare roer as.

frames gemaakt voor drinkwater en diesel tanks.
aan beide zijden van de boot komen dezelfde hoeveelheid. 250 liter schoon water en 102 liter diesel mee straks. kunnen we wel een tijdje mee vooruit dacht ik zo.

daar is hij weer, mijn schoonvader. dit was de laatste keer dat hij dit gedeelte ging schilderen. heeft de lagen geteld. het zijn er minimaal 7 geworden. (zal als we helemaal klaar zijn nog wel een keertje gedaan worden)

hier bezig met het roer te maken. ik maak een schilling roer naar het voorbeeld van de bekende heer boekel.

best aardig gelukt al zeg ik het zelf.

via onze hofleverancier tegen deze teak deuren aangelopen. precies in mijn maat die ik zocht. ikzelf ga er 3 gebruiken en het waren er 4. (kan dus nog 1 keer een foutje maken bij het zagen....)
tot zo ver maar weer. een korte samenvatting van de afgelopen maanden. de boot is nu sinds een week klaar om gestraald te worden. een rare gewaarwording als je na 4 jaar werk in 1 keer op zaterdagmiddag je laatste las glad slijpt en dan niet meer weet waar je de volgende las moet leggen.... eerst gaat hij nog zo in het water om te kijken of ik niets vergeten ben en alles waterdicht is. als hij daarvoor slaagt gaat hij gestraald worden en in de epoxy primer. er zal na het stralen nog wel hier en daar een putje opgelast moeten worden, daar ben ik niet bang voor.