eerste foto
Moderators: sailor wim, frank
- varg
- Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
Re: eerste foto
Ga door! Ik wordt nieuwsgierig!
Arnold
Arnold
- FransvanNispen
dat willen we graag zien
Over de rotte rotzooi gesproken;
Ik ging met m`n vrouw naar een slepertje kijken, volgens een bekende van de eigenaar was het een pracht schip, voor een mooi prijsje..
wij kijken....
staat het water aan de binnenkant van de boot tot aan de gangboorden, en dat terwijl hij op de kant stond....da is ie dus nie geworden....
Maar volgens mij heb jij knap wat werk moeten verzetten...
Frans

Over de rotte rotzooi gesproken;
Ik ging met m`n vrouw naar een slepertje kijken, volgens een bekende van de eigenaar was het een pracht schip, voor een mooi prijsje..
wij kijken....

staat het water aan de binnenkant van de boot tot aan de gangboorden, en dat terwijl hij op de kant stond....da is ie dus nie geworden....
Maar volgens mij heb jij knap wat werk moeten verzetten...
Frans

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
Wel waterdicht dus Frans.
Gr Paul
Gr Paul
- FransvanNispen
Niet onbelangrijk wanneer je af en toe het water op wilt!FransvanNispen schreef:van onder wel ja

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
- Marie Christina

Vind ik leuk!
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
- paure nesci

dit was een eerder project, gevonden bij de schredder (oud ijzerboer) het roefje zelf verzonnen, alles wat nu blauw is was aanwezig, (deels).... en alles onder water gedubbeld. het volledige gangboord vervangen, zelf een XUD9 gemariniseerd, jaren heel veel lol van gehad maar toch wat klein, dus toe moest er een grotere komen.....

Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
-
- Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU
Ha zo herkenbaar. Zo zag de mijne er 3 jaar terug ook uit. Voordeel. wat je ook doet, Het wordt enkel mooier
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
- paure nesci

nog een gaatje......

Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
- paure nesci

maar wel het oorspronkelijke interieur , en compleet.....

- paure nesci

na alle plussen en minnen afgewogen te hebben, boot gekocht en te water laten leggen zodat we de tocht vanuit Wergea (fr) naar Cuijk konden gaan maken......
- paure nesci

voor de zekerheid wel een honda meegenomen, je weet immers maar nooit met een schuit die al een tijdje geen onderhoud meer heeft gehad.....

- paure nesci
de indenor heeft geen klap verkeerd gegeven, honda niet nodig gehad, na 2 en een halve dag varen , de thuishaven veilig berijkt !

hallo paure nesci,
ben zo blij dat er nog meer gekken zijn die ook zo'n boot durven te kopen hahaha!
ben benieuwd naar de rest van het proces!
ben zo blij dat er nog meer gekken zijn die ook zo'n boot durven te kopen hahaha!
ben benieuwd naar de rest van het proces!
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... 

-
Waren er geen gekken..... dan hadden de wijzen niet te eten
Paure Nesci, je hebt opnieuw een sierlijk en statig motorjacht in je bezit, even stralen, even 2 componenten en plamuren, ja dat krijg je natuurlijk er allemaal bij.
Maar dan heb je ook wel een volwaardig jacht gered, en is het werkelijk naar je toe gegroeid.
Succes ermee Groeten, Willem.
Paure Nesci, je hebt opnieuw een sierlijk en statig motorjacht in je bezit, even stralen, even 2 componenten en plamuren, ja dat krijg je natuurlijk er allemaal bij.
Maar dan heb je ook wel een volwaardig jacht gered, en is het werkelijk naar je toe gegroeid.
Succes ermee Groeten, Willem.