Onze Lisa

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Arno

Re: Onze Lisa

Bericht door Arno »

Dank je wel Menno.
Ik denk wel dat we de naam Trintel zo laten ze is ruim 50 jaar oud en heeft waarschijnlijk al die tijd zo geheten, en er zit registratie op.
Groeten Arno
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

Oh, als het schip al een naam heeft voorál niet veranderen!
Dat brengt ongeluk van jewelste.
Het kan wel, maar dan moet het schip opnieuw gedoopt worden door de doopvrouwe die de originele naam ook gegeven heeft.

(In mijn geval kan dat niet meer, want het schip is door mijn inmiddels zijn verleden vader vernoemd naar mijn inmiddels overleden moeder.
So Marie Christina it is and it stays.
(Heb overigens ook geen moment de behoefte gehad de naam te veranderen. :) ))

En Trintel, een zandplaat voor de kust van Enkhuizen volgens Google, is een mooie naam.
Niks mis mee.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Arno

Bericht door Arno »

ik zou ook niks veranderd aan marie Christina dat is zonder de familie historie erbij al een mooie naam.
Ik moet een beetje wennen aan Trintel maar na ook gegoogled te hebben valt het al wat beter op zijn plek.
En een beetje bijgeloof is nooit iemand slecht van geworden al kan ik niet wennen aan" nooit fluiten op een schip want dan roep je de storm over je af🤣. Daarvoor fluit ik te graag.
Groeten Arno
Twei Woiven
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Bericht door Twei Woiven »

Ik heb nooit probleem gehad met een naamsverandering.
In de pro scheepvaart gebeurt dat op dagelijkse basis.
Het bijgeloof zit alleen in de pleziervaart blijkbaar.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
wrotter

Bericht door wrotter »

nou naamsveranderingen in de grote scheepvaart gebeurd niet dagelijks hoor .
hoop werk naam veranderen met alles wat er bij komt kijken .aan omzetten naam in alle wat uitzend en noem maar op
wel is het vrij eenvoudig bij verkoop en koop dan loopt het via de notaris en heb je weinig werk .
Twei Woiven
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Bericht door Twei Woiven »

wrotter schreef: di 06 aug 2024 09:02 nou naamsveranderingen in de grote scheepvaart gebeurd niet dagelijks hoor .
hoop werk naam veranderen met alles wat er bij komt kijken .aan omzetten naam in alle wat uitzend en noem maar op
wel is het vrij eenvoudig bij verkoop en koop dan loopt het via de notaris en heb je weinig werk .
Dat is wat ik bedoelde, er worden dagelijks schepen verkocht en dus dagelijks namen veranderd.
Zie mijn eigen schip wat al zeker 6 namen minimaal heeft gehad.
Eerste naam, Karel Doorman TX24
Laatste naam tot nu, Twei Woiven sr TX51
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Arno

Bericht door Arno »

Ik moet zeggen dat de Nederlandse zeelui niet zo bijgelovig zijn als de Engelsen maar ik heb toch een heleboel, vooral oudere Noord Engelse collegas die zo bijgelovig als de pest zijn. Zo kende ik 10 jaar geleden een Super intendant die het liefst het schip niet tegen de zon in draaide want dat bracht ongeluk, zelfs als hij 300 graden rond moest de andere kant op🤣, kwam nog uit zijn sleepboot tijd. Maar goed hij sprak thuis ook nog Galic en als hij aan boord kwam kon je hem de eerste week niet verstaan.
En ook onze Filipijnse broeders kunnen er wat van. Helaas is Boskalis steeds meer aan het overstappen op oost europese uitzendbureaus en langzaam gaan de Filipijnen er uit wat doodzonde is want het is zo'n hardwerkend vrolijk volk.
Maar ik dwaal af😬, dat laatste ging niet over bijgeloof of de Trintel.
We laten in ieder geval de naam Trintel intact, voor mij heeft het niet zo zeer te maken met bijgeloof als wel dat het bij het schip past.
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

Twei Woiven schreef: di 06 aug 2024 08:52 Ik heb nooit probleem gehad met een naamsverandering.
In de pro scheepvaart gebeurt dat op dagelijkse basis.
Het bijgeloof zit alleen in de pleziervaart blijkbaar.
Eh, nou...
Het is me op de coasters verteld, hoor.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Plaats reactie