De voorbije 4 dagen terug naar Frankrijk geweest, en moe maar voldaan terug thuis aangekomen. Het vertrouwen in het schip begint aardig te groeien

Sorry, maar ik heb nog niet door hoe ik het commentaar bij de foto's moet zetten, dus eerst tekst dan de foto's

Hier zat er een (vuile) blauwe ton, die werd gebruikt als brandstoftank. Deze vervangen door een deels doorzichtige (propere!!!) ton van 30 liter. Beginnen met een propere brandstoftank is zeker geen slecht idee, ook is nu te zien hoeveel brandstof er nog in zit.
Aangesloten met een brandstofbestendige leiding, eenvoudig te vullen van buiten het schip.
Voorzien van 2 nieuwe brandstoffilters die eenvoudig te wisselen zijn door de 4 kraantjes. Ook zijn alle leidingen tot de brandstofpomp vervangen.
Ontlucht tot en met de pomp, door de kleppen te demonteren en reinigen. Vervolgens de hogedrukleidingen met remmenreiniger en perslucht te reinigen en vervolgens ontlucht tot aan de injectoren.
Omdat de motor jaren geen kleppendeksels gemonteerd had, was er wel wat water bij de kleppen gekomen, met mayonaise tot gevolg. Na vele papiertjes dit toch redelijk proper gekregen.
Dit was de "batterijlader"

Vervangen door een wat beter exemplaar
De voetschakelaar om de startmotor te bedienen (zal nu wel nog volstaan, maar zal ik later ook wel aanpassen)