even kort over de vakantie van vorig jaar: in 1 woord geweldig. wij zijn een rondje Loosdrecht en Vinkeveen geweest. al met al drie weken onderweg geweest met de boot en ons geen moment verveeld. zijn opgetrokken met een oud collega van mij welke toen nog een Van Leeuwenschouw had.
maar eerst nog even een vervolg van de werkzaamheden:

hier de ombouw van de koelkast. ik heb een gewone 230 volt koelkast genomen welke via een omvormer op de accu's draait.

de kapiteinsstoel met daaronder kastruimte. blijkt dat je je benen niet lekker kwijt kunt omdat je te hoog zit. hier wordt nog een verhoging voor gemaakt. weer wat extra kastruimte en een mooie plek voor de voetjes.

de keuken nog ongelakt.

dit is onze bed/bank. doordat wij maar 1 slaapruimte hebben, welke is opgeëist door onze zoon, moeten wij in de salon slapen. hier heb ik een bedbank voor verzonnen. het idee is goed tot stand gekomen en we slapen er heerlijk op.

hier de lattenbodems voor de bank.

hier de bank open geklapt met de lattenbodems voor het bed. dit zijn dus andere bodems als voor het zitgedeelte. tussen de zitting en de bodem van het bed doen wij ons dekbed. hiervoor is deze ruimte bedoelt. onder de andere lattenbodem doen wij onze kussens en de opdekmatras. zo hebben wij een heerlijk bed van 16 cm dik en slapen wij prima. het op en afbreken van dit systeem is ongeveer 5 minuten met zijn tweetjes. en hebben dit niet als onprettig ervaren tijdens de vakantie.

zoals altijd weer mijn schoonvader die aan het lakken is. die man verdient echt een gouden stoel in de hemel! ben echt superblij met hem!

de wasbak en gaskkookplaat.

even een doorkijkje..... het zeil op de vloer ligt er nog los in voor nood. voor deze zomer zit alles netjes vast op de luiken met alu strips er omheen.

hier de jongste kapitein achter het roer, heeft een geweldige tijd gehad de eerste vakantie en zich geen moment verveelt. kan ook dit jaar niet wachten om weer weg te gaan met de boot. hij heeft zelf ook een eigen bootje welke hij nu aan het opknappen is.

hier liggen we in de buitenhaven van Edam. via purmerend hier gekomen en erg spannend door alle bruggen heen aan het begin van Edam. ontzettend leuk dorpje met veel toeristen.

hier liggen we te wachten in hartje Edam voor een brug. helaas ging deze door een storing niet meer open. al met al 5 uur "vast" gelegen tussen de bruggen.

dus ja wat moet je dan? stoelen er uit en heerlijk gaan zitten. wij zaten eerste rang mensen kijken en waren zelf ook de attractie. de slager kwam even later ons nog verwennen met een plakje worst.... als troost voor de kapotte brug.

hier varen we op het ij bij Amsterdam.
na een lange winter en veel slecht weer ben ik begonnen aan de bank in de kuip. de boot staat nu weer op het droge en we zijn weer druk aan de klus.

hier het begin van de bank. over de hele breedte van de kuip gemaakt. bij nader inzien kan er zelfs op geslapen worden. hij is 210 cm lang en 65 cm breed. dus dat moet lukken voor een eventuele loge.

de stuurcillinder wordt nu eindelijk ook goed weg gewerkt. helemaal alleen zodat hij niet geblokkeerd meer kan worden door iets.

in mijn opslagcontainer naast de boot staat het diverse lakwerk te drogen. ik heb de rug en de zitting van de kuipbank als een soort puzzel gemaakt. kan het binnen enkele seconden op of afbreken als dat nodig mocht zijn.

ook heb ik de dieselkachel gemonteerd en alle slangen gelegd afgelopen week, nu verder met de elektra en andere randzaken.
tot zo ver maar weer even.. zal proberen wat vaker een update te maken!