Oving I - voorheen Germa
Moderators: sailor wim, frank
Re: Oving I - voorheen Germa
Persoonlijk zou ik denk ik toch gekozen hebben voor de stuurhut meer naar achter, en dan achter de stuurhut een mooie ruime open kuip, en dan naar voren gewoon de opbouw in 1 lijn doortrekken.
Persoonlijk vind ik die nieuwe luxe motors ook niet mooi qua ontwerp, de basis is goed maar die opbouw die ze er altijd opzetten vind ik helemaal niks...
Maargoed dat is mijn mening :p
En dat jacuzi idee lijkt mij ook wel wat! XD
En het 1.5 meter inkorten vind ik onzin... Hele kostbare grap alleen maar omdat je dan iemand met een klein vaarbewijs MAG laten varen... Je kan op het moment dat de politie komt dat je naar de plee moest ofzo...
Al dat gezeur om die regels...
Mijn waterdichte schotten zijn dicht met kit en betimmering! XD
Persoonlijk vind ik die nieuwe luxe motors ook niet mooi qua ontwerp, de basis is goed maar die opbouw die ze er altijd opzetten vind ik helemaal niks...
Maargoed dat is mijn mening :p
En dat jacuzi idee lijkt mij ook wel wat! XD
En het 1.5 meter inkorten vind ik onzin... Hele kostbare grap alleen maar omdat je dan iemand met een klein vaarbewijs MAG laten varen... Je kan op het moment dat de politie komt dat je naar de plee moest ofzo...
Al dat gezeur om die regels...
Mijn waterdichte schotten zijn dicht met kit en betimmering! XD
- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Ik vind het verstandig en zeker geen onzing daar NU over na te denken. Mocht je na 'voltooiing' van dit project een nieuwe uitdaging willen aangaan (de grootste angst van mijn vrouw: alis-ie klaar is verkoop je'm om een nieuw project te beginnen) dan is het voor de verkoopbaarheid beter als er zoveel mogelijk mensen mee mogen varen. Het schip is per slot van rekening Oving 1 genoemd, dat laat ruimte voor een Oving 2.kalza schreef: En het 1.5 meter inkorten vind ik onzin... Hele kostbare grap alleen maar omdat je dan iemand met een klein vaarbewijs MAG laten varen... Je kan op het moment dat de politie komt dat je naar de plee moest ofzo...
groet, Karel
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
-
- Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip. - Contacteer:
Jaja...sommige dingen komen langzaam...
Maar het lijkt erop dat dit het ontwerp gaat worden, en na de zomer ga ik beginnen!
(Misschien eerst nog winter op de kant om romp helemaal goed te maken, dat hangt van de offertes af)
http://boekel.nu/files/2013-05-25.png
Maar het lijkt erop dat dit het ontwerp gaat worden, en na de zomer ga ik beginnen!
(Misschien eerst nog winter op de kant om romp helemaal goed te maken, dat hangt van de offertes af)
http://boekel.nu/files/2013-05-25.png
- sailor wim
Hoi Daniël,
Natuurlijk een zeer mooi ontwerp, maar ik ga het niet begrijpen.
De Oving I is nu toch al een party schip!?
En scoutingproof nietwaar.
Gr Wim.
Natuurlijk een zeer mooi ontwerp, maar ik ga het niet begrijpen.
De Oving I is nu toch al een party schip!?

En scoutingproof nietwaar.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
-
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Haha ja het is nu idd een feestboot, en dat zal het altijd wel een beetje blijven 

- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Dat is wel heeeel wat anders dan nu. Ik moet er nog een beetje aan wennen. Optisch lijkt-ie zo een wel beetje koplastig vind ik.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
-
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Ik heb 'm juist voor hoger gemaakt omdat ie anders koplastig lijkt, maar zo ligt ie recht 
En door de romp zelf hoger te maken kan de opbouw / stuurhut lager, wat een mooiere verhouding oplevert.

En door de romp zelf hoger te maken kan de opbouw / stuurhut lager, wat een mooiere verhouding oplevert.
Ziet er goed uit! Ben benieuwd waar je tanks gaat plaatsen en of je achterin nog een waterdichtschot plaatst. Misschien een tabel met de algemene afmetingen/gegevens er bij? Leuk bedacht!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
En 'dat gaat niet' bestaat niet
-
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
De tanks zullen voornamelijk onder de vloer van de leefruimte komen, voorin zullen ook nog wat tanks komen, en een zware lood-accu set.
Verder zal er waarschijnlijk flink wat ballast tussen de spanten komen te liggen.
Verder zal er waarschijnlijk flink wat ballast tussen de spanten komen te liggen.
-
Boekel, wil je het echt weten?
Nou...... eh..... ik durf mijn, als altijd uitgesproken mening, dit keer niet te geven, en dat betekend wat!
Nou...... eh..... ik durf mijn, als altijd uitgesproken mening, dit keer niet te geven, en dat betekend wat!

-
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Zo erg?schipper-willem schreef:Boekel, wil je het echt weten?
Nouja dat geeft niet hoor, smaken verschillen

-
- Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU
Ga je er op wonen Boekel?
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
-
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Jup, zal nog aantal jaartjes duren voor het zover is...en nog een ligplaats zoeken waar dat kan...Etab schreef:Ga je er op wonen Boekel?
-
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Groote update...
Eeeuh ja er is niet genoeg gebeurt aan bootje, afgelopen winter ben ik aan m'n huisje bezig geweest, voor de zomervakantie weer aan huis (ditmaal buitenkant) en nu is huisje wel redelijk klaar weer voorlopig (nee niet helemaal).
Wat hebben we wel gedaan:
2012:

Nieuwe, grotere schroef, slechts weinig snelheidswinst, maar wel veel meer power met accelereren / stoppen.
Voorzichtige conclusie: toerental moet echt omlaag...wordt later vervolgt...

De bovenste schroef heeft dezelfde maten als de schroef die er op dat moment nog op zat...
Na m'n huis voorzien te hebben van zonnepanelen had ik er (gepland) 2 over:

Om vijf uur 's middags 14 ampere bij bijna 25 volt is een nette opbrengst
Inmiddels AIS geïnstalleerd:

Resultaat rondje Stamkamp

Bootje van m'n werkgever lift mee naar Terschelling (via Den Helder)

Stroom mee richting Terschelling.

Eeeuh ja er is niet genoeg gebeurt aan bootje, afgelopen winter ben ik aan m'n huisje bezig geweest, voor de zomervakantie weer aan huis (ditmaal buitenkant) en nu is huisje wel redelijk klaar weer voorlopig (nee niet helemaal).
Wat hebben we wel gedaan:
2012:
Nieuwe, grotere schroef, slechts weinig snelheidswinst, maar wel veel meer power met accelereren / stoppen.
Voorzichtige conclusie: toerental moet echt omlaag...wordt later vervolgt...
De bovenste schroef heeft dezelfde maten als de schroef die er op dat moment nog op zat...
Na m'n huis voorzien te hebben van zonnepanelen had ik er (gepland) 2 over:
Om vijf uur 's middags 14 ampere bij bijna 25 volt is een nette opbrengst

Inmiddels AIS geïnstalleerd:

Resultaat rondje Stamkamp

Bootje van m'n werkgever lift mee naar Terschelling (via Den Helder)
Stroom mee richting Terschelling.
-
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Uiteraard nog even een lekkere bries meepakken op het wad...
Lekker schommelen...
Leuk slootje.
Iedere avond vuurtje stoken, toastjes stinkkaas eten, vleesjes bakken, biertjes drinken...erg geslaagd weekje

Mooie marekrite-plaats vlak bij het centrum van Sneek

Ijsselmeer
Lekker knus in Oranjesluis...