Aankoop Dolfijn/hachi
Moderators: sailor wim, frank
-
Re: Aankoop Dolfijn/hachi
Ik zou wachten tot de olie ververst is en zeker het filter reinigen of vervangen ik denk dat 1,5 bar bij 500 toeren wel meevalt
Ik neem aan als je wat meer toeren draait dat de druk omhoog schiet.
Wat je vorige mercedes betreft 7 bar bij stationair lijkt mij extreem hoog,ik vraag mij af of je dat in koude of warme toestand meet,warm loopt het meestal wat terug omdat de olie dunner wordt.
Hoeveel bar heb je bij meer toeren?
Gr René ( klaver vier)
Ik neem aan als je wat meer toeren draait dat de druk omhoog schiet.
Wat je vorige mercedes betreft 7 bar bij stationair lijkt mij extreem hoog,ik vraag mij af of je dat in koude of warme toestand meet,warm loopt het meestal wat terug omdat de olie dunner wordt.
Hoeveel bar heb je bij meer toeren?
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
Mijn GM heeft 0,8 bar bij warme motor, dus jouw druk lijkt mij prima in orde, gr arjen
Stationair en warm, 0,8 bar
Toeren en warm, 3 - 3,5 bar
Toeren en warm, 3 - 3,5 bar
dank jullie wel voor de reacties heb dat echt nodig !
vandaag zijn we stukje wezen varen temperatuur meter is kennelijk stuk want die doet niks. heb oliepeil omhoog gebracht en nu geeft die bij 700 toeren 2 bar aan 1500 toeren heeft die 4 bar ook als die al een half uur loopt. weet iemand of het gewoon is dat het lampje brand ? bij starten geeft die een signaal en gaat uit als de motor loopt soort toeter.
verder hebben we even de hondjes kennis laten maken met de boot was voor hun de eerste keer aan boord honden komen bij een echtpaar vandaan die er niet meer voor kon zorgen. mika is 2 jaar en joshi 11 maanden
https://youtu.be/ogl-7gB-kgA
filmpje

vandaag zijn we stukje wezen varen temperatuur meter is kennelijk stuk want die doet niks. heb oliepeil omhoog gebracht en nu geeft die bij 700 toeren 2 bar aan 1500 toeren heeft die 4 bar ook als die al een half uur loopt. weet iemand of het gewoon is dat het lampje brand ? bij starten geeft die een signaal en gaat uit als de motor loopt soort toeter.
verder hebben we even de hondjes kennis laten maken met de boot was voor hun de eerste keer aan boord honden komen bij een echtpaar vandaan die er niet meer voor kon zorgen. mika is 2 jaar en joshi 11 maanden
https://youtu.be/ogl-7gB-kgA
filmpje

- Marie Christina
Dat lampje en zoemertje gaan aan als de oliedruk wegvalt.
Als je de motor start mag die even afgaan omdat de oliedruk dan nog onder de ingestelde waarde is.
Na een paar seconden moet het uit gaan.
Als ze aangaan terwijl de motor al een poosje draait mag je in paniek rondjes gaan rennen. (Wel eerst de motor afzetten. )
Als je de motor start mag die even afgaan omdat de oliedruk dan nog onder de ingestelde waarde is.
Na een paar seconden moet het uit gaan.
Als ze aangaan terwijl de motor al een poosje draait mag je in paniek rondjes gaan rennen. (Wel eerst de motor afzetten. )
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
-
Douane,
Zou het mogelijk zijn dat het je dynamo lampje is over rechts zie ik een niveau lampje een temperatuur en oliedruklampje wat uit is dus dan ga ik er vanuit dat de oliedruk goed is.
Is er soms een hoofdschakelaar die je nog om moet zetten aleer de dynamo bij gaat laden daar denk ik eerder aan mede omdat het akoestisch signaal niet aanwezig is.
Enne...succes met je nieuwe aanwinst je weet dat ik meer heb met een klassiek model maar als je vaart maakt het niet uit een miljoenen jacht of onze nederige klompjes.
Kijk ook een naar de aansluiting van je watertemperatuur zender slecht contact geeft vaak de reden van niet aangeven en heb je nog een ouderwetse gevlochten kabel kan je hem in de zenderbus een beetje draaien of bewegen voorzichtigheid is wel geboden.
Groeten, Willem.
Zou het mogelijk zijn dat het je dynamo lampje is over rechts zie ik een niveau lampje een temperatuur en oliedruklampje wat uit is dus dan ga ik er vanuit dat de oliedruk goed is.
Is er soms een hoofdschakelaar die je nog om moet zetten aleer de dynamo bij gaat laden daar denk ik eerder aan mede omdat het akoestisch signaal niet aanwezig is.
Enne...succes met je nieuwe aanwinst je weet dat ik meer heb met een klassiek model maar als je vaart maakt het niet uit een miljoenen jacht of onze nederige klompjes.
Kijk ook een naar de aansluiting van je watertemperatuur zender slecht contact geeft vaak de reden van niet aangeven en heb je nog een ouderwetse gevlochten kabel kan je hem in de zenderbus een beetje draaien of bewegen voorzichtigheid is wel geboden.
Groeten, Willem.

Daar heb je mooi gelijk in René. zie filmpje. hahaha.Klaver vier schreef:Als hij in het water net zo hard gaat als over de weg dan is het echt een speedboot .
Gr René ( klaver vier )
https://www.facebook.com/26019127746718 ... 799412994/
groet Terpstra / SAMBEEK
Zo ben al bezig met opruimen machine kamer platen er uit en schoonmaken in de plaatselijke wasstraat.
nu kwam ik het plaatje twindisk tegen weet iemand of hier misschien olie in moet zitten ? of is her gebruikelijk dat het droog staat ?

nu kwam ik het plaatje twindisk tegen weet iemand of hier misschien olie in moet zitten ? of is her gebruikelijk dat het droog staat ?

-
Als je er al mee gevaren hebt lijkt het mij niet dat er olie in moet,het is zo droog dan had het wel kapot gedraaid
Het is mischien wel verstandig de bewegende delen wat vettigheid te geven dan loopt het altijd soepeler,want het is wel heel erg droog
Dit zeg ik op basis van wat ik zie ,ik ben geen deskundige.
Gr René ( Klaver vier)
Het is mischien wel verstandig de bewegende delen wat vettigheid te geven dan loopt het altijd soepeler,want het is wel heel erg droog
Dit zeg ik op basis van wat ik zie ,ik ben geen deskundige.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
Klopt je moet na iedere 10 uur smeren zit vetnippel op en dat is het ik ga wel de bewegende delen even voorzien van wat smeersel
Heb wat foto`s gemaakt

en na de wasstraat ik is dit.het resultaat

onder de vloer lag een kleine 100 kilo bagger. straks in de gekookte lijnolie spuiten.

Heb wat foto`s gemaakt

en na de wasstraat ik is dit.het resultaat

onder de vloer lag een kleine 100 kilo bagger. straks in de gekookte lijnolie spuiten.
- frank
- Site Admin
- Contacteer:
Dat is geen keerkoppeling of zo maar gewoon een drukgroep met droge koppelingsplaten zoals bij een auto.douane schreef: nu kwam ik het plaatje twindisk tegen weet iemand of hier misschien olie in moet zitten ? of is her gebruikelijk dat het droog staat ?
De handel zit bij je stuurwiel en je zet hier bij een schottel alleen de schroef in zijn werk. Voor snel manouvreren 'leun' je een beetje tegen die handel dan slipt hij wat maar zet je snel uit en in zijn werk.
Er mag dus geen olie op die platen komen.....
gr FRank
\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //

\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //

heb wel de bewegende delen beetje olie gegeven en voelt meteen stuk lekkerder met het inschakelen
-
- Info: Luxe motor Iris
ligplaats Amsterdam
werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.
28.03 x 5.06 x 1.00 m
Daf 575 met turbo 120 PK
ZF electro magnetische keerkoppeling
Mooi scheepje, kan me voorstellen dat er en beetje liefde op het eerste gezicht was.
Van die motor weet ik niets, maar de die boiler zou ik wel een plekje op een to do lijstje geven. Als ie verticaal staat kun je er een veel beter rendement uit halen.
En als je toch van plan bent om het hele jaar door te varen kun je overwegen om een CV vat met drinkwaterspriraal aan te schaffen, en die te verwarmen met de oliebrander. Het lijkt alsof je er de ruimte voor hebt.
Succes!
Van die motor weet ik niets, maar de die boiler zou ik wel een plekje op een to do lijstje geven. Als ie verticaal staat kun je er een veel beter rendement uit halen.
En als je toch van plan bent om het hele jaar door te varen kun je overwegen om een CV vat met drinkwaterspriraal aan te schaffen, en die te verwarmen met de oliebrander. Het lijkt alsof je er de ruimte voor hebt.
Succes!
Ja die boiler ben nog niet uit wat ik er mee doe.
vandaag lijnolie wezen spuiten

mistig

vandaag lijnolie wezen spuiten

mistig