Even voor de volledigheid: de lekkages zijn gerepareerd en de proefvaart is (v)lekkeloos verlopen!

water was er nog steeds

echter via de binnengland en een schroefas waar zonder tegendruk 2 kilo vet in geperst kon worden

ook de gland van de roerkoning was lek en alles is inmiddels na veel werk (slecht bereikbaar,veel gemorst/uitgeperst vet,roest, ontbrekende bout in de roerglandpakkingdrukker

) weer voorzien van nieuw vet en nieuw vetkoord dus dat kan er weer even tegen.

deze werkzaamheden stonden niet op het lijstje van het project, daar ik er van uitgegaan was dat dit valt onder een schip vaarklaar opleveren

stom stom stom! zoals ze me vroeger al leerden: als het goed moet ,moet je het zelf doen OF in ieder geval er zelf met je neus boven op staan ! ik heb dan ook besloten er verder geen woorden meer aan vuil te maken en aan het project te beginnen

wat er bij komt zullen we ook wel voor mekaar krijgen, hoop ik! hierbij wou ik het "voorstellen" maar laten en mijn ervaringen verder met jullie delen in de stuurhut " wie kent dit scheepje " en de onvermijdelijke vragen in de : " vetkuil " te stellen tot daar, groet Arrejoan (Ad), eigenaar/schipper "TADI 3".