wesko schreef: Ik mag dus in 2017 in Amsterdam varen. Want de aandrijving is elektrisch. Daarnaast staat een Honda SDMO 15000 te loeien en rook te maken. Maar dat snapt de rechter niet.

Moderators: sailor wim, frank
wesko schreef: Ik mag dus in 2017 in Amsterdam varen. Want de aandrijving is elektrisch. Daarnaast staat een Honda SDMO 15000 te loeien en rook te maken. Maar dat snapt de rechter niet.
Nou, daar zou ik niet te vast op rekenen. Het is namelijk in feite gewoon een diesel-electrische aandrijving. En de rechter mag daar misschien geen verstand van hebben, maar de meeste opsporingsambtenaren, dan wel de door hem opgeroepen deskundigen (mocht het tot een rechtzaak komen, maar dat lijkt me niet), laten zich minder makkelijk om de tuin leiden.wesko schreef:Afijn. Ik mag dus in 2017 in Amsterdam varen. Want de aandrijving is elektrisch. Daarnaast staat een Honda SDMO 15000 te loeien en rook te maken. Maar dat snapt de rechter niet.
Ligt niet aan het schillingroer, integendeel. Een roer met meer dan 19% voor de as (schep) wordt 'zelfdenkend' = 'overgecompenseerd'.JanSr schreef:Zo'n Schilling roer stuurt fantastisch, maar het heeft ook eigenaardigheden.
Bij enig vermogen op de schroef een beetje roeruitslag is het "overgecompenseerd" dat wil zeggen dat het roer verder wil en wel meer bij meer gas en meer roer.
Als je met een helmstok stuurt is dat goed opletten tot zelfs gevaarlijk.